Cykel-tråden

Mer
13 år 2 veckor sedan #392174 av Poppy
Svar från Poppy i ämnet Cykel-tråden
Vi brukar köpa bränsle för c:a 4-600 kr i månaden. I övrigt åker vi kollektivt och cyklar. När vi letade hus hade vi som absolut krav att det inte fick vara längre än en halvmil till närmsta pendeltågs-station. Detta för att man ska kunna cykla till tåget.
Mer
13 år 2 veckor sedan #392178 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Cykel-tråden

zoidar skrev: I vår och sommar har jag planerat in mycket cykel. Jag vill framförallt minska bensinkostnad. Skulle gissa att jag kör upp mellan 700-1000kr i mån på bensin. Jag kör ofta korta sträckor jag kan cykla. Kan nog spara närmare 500kr om jag cyklar som jag tänkt.


Jag ställde min senaste bil för gott och sålde den redan 1980 och åker för det mesta kollektivt! Det behövs ingen bil när man bor i en stad som Göteborg.

Cyklat har jag också gjort, men åldern, jag är 60+ nu, har tagit ut sin rätt, så jag har ställt cykeln numera.
Har dock, vad jag tror tre cyklar ståendes här nere i cykelrummen och alla tre behövs göras i ordning. Jag brukar göra i ordning cyklar för självkostnadspris åt mina grannar. Detta för att jag tar till vara cyklar som folk slänger i den container som står här en gång i kvartalet och de slänger cyklarna för att de har förlorat nyckeln till låsen, vilka jag lätt plockar bort med en grannes vinkelslip och då gör i ordning för då det facila priset av självkostnaden till den som behöver en cykel.

Behöver jag säga att cykelaffären som försökte etablera sig på närmaste torget lade ner efter ett mycket kort tag.

Vill de ge mig något för besväret, så brukar jag säga, att ja, vill du ge mig något, så köp en sexpack...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 2 veckor sedan #392187 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Cykel-tråden
Problemet är att jag har vänner i närliggande städer och det tar mig kankse 1,5 timme att komma dit med buss. Kör jag är jag där på 20-30 min.

Anchored in Christ ✟

Mer
13 år 2 veckor sedan #392406 av tekopp
Svar från tekopp i ämnet Cykel-tråden
Jag cyklade mycket som ungdom hela tiden långa sträckor. Jag var helt galen i att cykla. Jag har haft flera cyklar. En mycket fin cykel blev stulen, antagligen då jag inte låste den i ramen. Jag hittade sedan mina stänkskärmar i soptunnan i centrum.

Jag har en mountainbike som jag behöver reglera bromsarna på men det går inget bra. Jag har lyckats reglera växlarna vilket var mycket intressant. Sen behöver jag en ny vajer för växlarna då den i änden har blivit "sprötig".

Heja Karl XII!
Mer
13 år 2 veckor sedan #392411 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Cykel-tråden
Jag har en blålackad Vega från 1939 (cykelhandlaren berättade det. Den står sedan några år i cykelrummet. Ska jag någonstans så går jag, men jag cyklade mycket förr.
Mer
13 år 2 veckor sedan #392415 av tekopp
Svar från tekopp i ämnet Cykel-tråden
Ett tips om ni vill pumpa däcken är att cykla eller gå ner med cykeln till macken och använda kompressor. Däcken blir stenhårda men var försiktig med att inte blåsa i för mycket luft. Men vad jag förstod så är sådant ganska säkert nu eller?

Heja Karl XII!