Frukost????

  • Lack
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
12 år 7 månader sedan #427143 av Lack
Frukost???? skapades av Lack
I stort sett varje morgon det senaste året har jag vaknat och varit sugen på kaffe, kokt några koppar och avnjutit

Men inte mat, jag har ätit några timmar senare vrål hungrig och illamående.

Det går inte ihop idag åt jag ca 2 timmar efter att jag stigit upp och efter de två timmarna t o m haft ont i magen av hunger men tanken på mat före dessa två timmar gjorde mig illamående.

Är detta någon form av biverkning? Någon som har samma problem?

kram
Mer
12 år 7 månader sedan #427148 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Frukost????
Det är en vanesak. Folk i England trycker i sig stekt korv och potatis på morgonen. Bara tanken av det får mig att må illa.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
12 år 7 månader sedan #427149 av Melun
Svar från Melun i ämnet Frukost????
Tidigare hade jag problem att äta på morgonen och drack kaffe och rökte cigaretter istället. Då åt jag gärna mycket på kvällen.
Nu för tiden när jag slutat röka så äter jag stadigt på morgonen och lättare på kvällen. Det kan vara morgonens nikotinabstinens som rubbar matvanorna.
  • Lack
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
12 år 7 månader sedan #427152 av Lack
Svar från Lack i ämnet Frukost????
Melun: det låter logiskt, jag är snusare just nu. sover i o f s med snus, men behöver ändå en ny prilla när jag vaknar.

Äter också mycket på kvällen och natten.
Mer
12 år 7 månader sedan #429826 av Traxerity
Svar från Traxerity i ämnet Frukost????
till en frukost så ska man äta 1-2 ägg samt 1 macka och ett glas fruktjuice/kaffe vad man nu vill ha för dryck. Försök också kasta in en frukt där också. :fiol
  • Lack
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
12 år 7 månader sedan #429901 av Lack
Svar från Lack i ämnet Frukost????

till en frukost så ska man äta 1-2 ägg


Är du säker? jag har hört att en kvinna kan äta högst 3 ägg per vecka Och en man kan äta 5 per vecka.

Enligt dig kan man äta 7-14 ägg per vecka.

Men visst jag kan ha fel .?

Äter dock väldigt sällan ägg till frukost, blir väl en äggmacka om vi har kaviar hemma.