Frukost????

Mer
12 år 7 månader sedan #430533 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Frukost????
Ja, Ni är härliga faktiskt :hjärta
Mer
12 år 7 månader sedan #430582 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Frukost????
Reservdunk är bra att ha, samt en flaska med T-röd att ha hemma, går både till nöd fältköket om det kniper, blir det kallt mycket snö och om strömmen går är det ett måste. Men det var i bensin sammanhang den hade varit bra för Geta i det läge hon befann sig i, för hon kunde gått och hämtat den hemma och hällt i bensintanken och därmed kommit till närmaste bensinstation för att fylla på både tanken med bensin samt köpa en ny T-röd då den är bra att ha...

Motorn tar ingen skada, men när du fått igång motorn stäng inte av den förrän du parkerat den på bensinstationen!

Jag var nämligen chaufför åt en kemi ingenjör en gång i min ungdom när han sålde egenhändigt tillverkade oljor att polisha möbler med. Han tjänade pengar men hade blivit av med körkortet och jag saknade jobb, så en vecka körde jag åt honom. Ful försäljare vände sig till husmor på hotell och dylikt. Han köpte med startkapitalet, en lånad hundralapp på måndag morgon några plastdunkar med lock och med dem med oss körde vi till en tapp och han köpte olika oljor fyllde dunkarna och klistrade på etiketter varpå jag körde och han krängde polish som bara den han kunde sin kemi och det var inget fel på polishen, men den var bra dyr, sedan när fredagen kom ställde han sig vid rouletten och brände lätt 5000 spänn på en kväll.

Han bodde förövrigt på motell.

Men till saken, vi var på väg att tanka merrsan, en bensinare när motorn dog, han ut och hällde T-spriten i tanken så satte han sig och sade starta och kör till tappen nu Motorn gick igång utan problem och vi kom fram som vi skulle. Och vad vi kallade honom för; Peter polish så klart

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 7 månader sedan #430586 av Geta
Svar från Geta i ämnet Frukost????
Nu spårar vi ur men tidigare kom det en försäljare varje höst och ringde på.
Han sålde polish att smörja in dörrarna med. Har totalt glömt det.
Det var kanske din bekant, Nissegossen?
Mer
12 år 7 månader sedan #430588 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Frukost????
Peter polish var en hejare till att sälja, det var ju inte bara dörrar den gick till utan han visade vad polishen förmådde göra med spritfläckade matsalsbord i restaurangen sedan vart husmor helt såld på polishen och det var inte futtiga småpengar han drog in och det var inga små flaskor utan dunkar som jag skrev som han sålde.

Polishen gjorde jobbet och vad han sålde....Den smetade inte heller utan var utav god kvalité

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 7 månader sedan #430591 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Frukost????
:dans Nej Geta han hade större ambitioner än dörrar, men han var till åren kommen redan då, han lever knappast i dagens läge, inte med det livet han levde. Det här ligger 40 år tillbaka i tiden

I så fall skulle han bryta på finska då han kom från finland

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 7 månader sedan #430785 av Traxerity
Svar från Traxerity i ämnet Frukost????

Lack skrev:

till en frukost så ska man äta 1-2 ägg


Är du säker? jag har hört att en kvinna kan äta högst 3 ägg per vecka Och en man kan äta 5 per vecka.

Enligt dig kan man äta 7-14 ägg per vecka.

Men visst jag kan ha fel .?

Äter dock väldigt sällan ägg till frukost, blir väl en äggmacka om vi har kaviar hemma.


Vart har du hört den myten? Min polare åt 6 ägg te frukost 3 gånger i veckan innan han gick in på hårdpass styrkesträning. Sedan tog han proteinpulver i shakern efteråt. Så jag tror nog det är olika för olika person. Vissa tål mer ägg än andra. Jag äter iaf 2 ägg dagligen och jag mår skitbra efter det för att det återhämtar mina muskler från träningspasset. Så om du är på diet eller ska träna muskler ät 2 ägg dagligen annars kan du äta macka samt flingor eller mussli. För att det krävs träning för att göra proteiner till muskelmassa annars sätts dom direkt i fettet. :fiol