Funderar på köra med diet igen

Mer
11 år 8 månader sedan #509979 av notwoodstock
Jag har ambitionen att gå ner 5-10 kg.

Det är förvånansvärt struligt när man inte motionerar, dock.

Musklerna i buken verkar finnas kvar, men ändå hänger eländet ner. Kanske för stor övervikt?
Någon sade att sit-ups inte gör någon nytta mot kaggen jag fått. Vad gör man då?

/notwoodstock
Mer
11 år 8 månader sedan #509995 av Zoidar
notwoodstock,

Tror inte situps hjälper. Tror du måste ut och röra på dig och äta mindre mat.

Anchored in Christ ✟

Mer
11 år 8 månader sedan #510015 av notwoodstock
1. Jag var osäker på om musklerna i buken behövde tränas upp (igen).
2. Jag har inte möjlighet till att komma ut och motionera.
3. Alltså måste jag äta mindre mat. Vilket fungerar lite verkar det som. Jag gick ner kanske 5 kg förut. Fast sedan upp igen...

/notwoodstock
Mer
11 år 8 månader sedan #510041 av Isa-Alise
Får du inte gå ut, eller är det så att du inte får motionera pga av någon kroppslig åkomma?

Om du inte kan gå ut men får motionera så rekommenderar jag att motionera på ditt rum till musik. Man kan gympa eller jogga på plats till musiken. Gör lite varierade rörelser så att du tränar flera delar av kroppen. Sittups är bra när du har värmt upp. Det hjälper att få magmusklerna i form även om det inte bränner så mycket fett. Plankan, benlyft och liknande är också bra. Allra helst bör du han en liten gymnastikmatta för dessa övningar om det bara är ett hårt golv i rummet. Kom ihåg att stretcha efteråt.

Jag tränar hemma på detta sätt, ofta 30 -45 minuter per dag, som komplement till promenader och gruppträning på gym.

Om du inte får motionera av någon anledning så kan du ju gå ned lite i vikt via diet, men det blir svårt att hålla vikten nere efteråt om du inte kan röra på dig. Då får du lägga om livsstil och lägga den vardagliga maten på en kalorinivå som du inte går upp av.

Ta gärna kontakt med en sjukgymnast om vilka rörelser du får göra. Jag har svårt att tro att du skulle vara helt förbjuden att motionera på något sätt. Oftast finns det några rörelser som man mår mycket bra av att göra. :hjärta
Mer
11 år 8 månader sedan #510049 av notwoodstock

Isa-Alise skrev: Får du inte gå ut, eller är det så att du inte får motionera pga av någon kroppslig åkomma?


Jag har så mycket konstigheter när jag behöver ut, det är andligt krig. Så jag stannar inne, mest.

Isa-Alise skrev: Om du inte kan gå ut men får motionera så rekommenderar jag att motionera på ditt rum till musik. Man kan gympa eller jogga på plats till musiken. Gör lite varierade rörelser så att du tränar flera delar av kroppen.

Jag har så ruskigt svårt med att ta mig i kragen när det gäller sådant.

Isa-Alise skrev: Sittups är bra när du har värmt upp. Det hjälper att få magmusklerna i form även om det inte bränner så mycket fett.

Någon sade att det sliter på kroppen för mycket.

Isa-Alise skrev: Plankan, benlyft och liknande är också bra. Allra helst bör du han en liten gymnastikmatta för dessa övningar om det bara är ett hårt golv i rummet. Kom ihåg att stretcha efteråt.

Jag har en mjuk matta men frågan är vad som vore vettigt att ge sig på...

Isa-Alise skrev: Jag tränar hemma på detta sätt, ofta 30 -45 minuter per dag, som komplement till promenader och gruppträning på gym.

Jag är imponerad - jag själv saknar motivation i någon större grad. Äta mer försiktigt borde jag däremot kunna börja med igen.

Isa-Alise skrev: Om du inte får motionera av någon anledning så kan du ju gå ned lite i vikt via diet, men det blir svårt att hålla vikten nere efteråt om du inte kan röra på dig. Då får du lägga om livsstil och lägga den vardagliga maten på en kalorinivå som du inte går upp av.

Jo, det skall jag klara, har hittills kanske gått ner något halvannat kilo.

Isa-Alise skrev: Ta gärna kontakt med en sjukgymnast om vilka rörelser du får göra. Jag har svårt att tro att du skulle vara helt förbjuden att motionera på något sätt. Oftast finns det några rörelser som man mår mycket bra av att göra. :hjärta


Tack! :bravo: Jag har några få rörelser förutom situpsproblematiken som jag borde göra. Men jag är väldigt passiviserad. Det är bättre dom gånger som jag får kraft att ta mig för ngt. 8O :be

/notwoodstock