Massage.

Mer
11 år 6 månader sedan #527621 av Geta
Svar från Geta i ämnet Massage.
En gång när jag var inlagd på psykiatrisk klinik fick jag massage av en sjukgymnast för att nacken var stel.
Det var himmelskt. :angel
Mer
11 år 6 månader sedan #527684 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Massage.
Jag har gett massage åt en massör :lol: . Kan lite i det också! Jag ger som avslutning huvudmassage, vilket de flesta säger när jag är färdig, nej, sluta inte det är så skönt!

De flesta som får och vill ha massage, är de med spänningshuvudvärk, vid vilket man tar och ger massage på axlar och skuldror, då det oftast beror på våra stolar som vid långvarigt sittande ger spända muskler i de områdena. Det är relativt lätt att känna efter var de har spända muskler och det gör oftast också ont på de ställen där spänningen sitter. Masserar man där spänningarna i musklerna är, får man oftast bort orsaken och då släpper även spänningshuvudvärken. Då som avslutning ger jag huvudmassagen, för den vill alla ha, när de fått den en gång!

Man kan här använda oljor, samt blanda i lite essenser i oljan, beroende på vad man vill uppnå med massagen. Man kan även använda starka saker såsom Tea Tree oil en.wikipedia.org/wiki/Tea_tree_oil Eller Tigerbalsam! Den löser upp spänningar och skickar värme (Tigerbalsam) (Tigerbalsam, jag har både vit och röd hemma. Den röda är nästan slut) sv.wikipedia.org/wiki/Tigerbalsam djupt ned i musklerna! Passa er för Tigerbalsam, för att kommer den på slemhinnor, så får vederbörande det svårt! Om ni skulle få det i ögonen, så förbarmar högre makt långt om länge er, genom kanske uppsöka sjukhus.

Se till att spola med ljummet vatten, helst ögonskölj, som finns vid en del arbetsplatser om det skulle inträffa. (Jag har fått outspädd Natronlut rätt i ett öga och vet vad det vill säga!)

Men som sagt, huvudmassage är skönt. :grandpa

Fast en som jag frågade om jag fick ge fotmassage till, sade nej och såg helt förskräckt ut. Hon hade Fobi mot det som hade med fötterna att göra! Fast hon hade ju allra mest behövt det!

Massage i vanlig mening, är inte avsett att vara sexuell massage, det är nästa avdelning, för du är väl seriös zoegas...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 6 månader sedan #527686 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Massage.
Om man nu skall ge massage i vardagen på en arbetsplats exv, så har man ingen massagebänk som personen kan ligga på. Sätt den som skall ha massagen på en stol eller en pall, vänd så att personen får ryggen åt er, utan ryggstödet. Det kan ni även göra hemma, om ni har en anhörig som behöver massage. Sätt dig själv eller den som ger massagen på en stol bakom och be personen ta av skjortan eller blusen och en tjej kan hålla i Bhn med handen. (Jag brukar inte använda olja och essenser så ofta, för att det ger fula fläckar på kläderna vid minsta droppe och då måste personen ligga ned naken!) Ta det försiktigt när ni känner över ryggen, då ni även kan göra skada om ni gör det oförsiktigt, så var försiktiga! Äsch, jag vet inte om jag skall radera detta, det är konstigt för jag har hjälpt en del, men nu har jag hela världens massörer och förstå sig påare på mig och jag vill inte munhuggas med dem, så nu raderar jag mycket här och ger er en chans till en video, som kanske kan visa er på hur man kan göra! Obs, jag sparar inte mycket av vad jag skrivit!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 6 månader sedan #527687 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Massage.
[youtube:3nie8y0j]WEMA5rMiEMg[/youtube:3nie8y0j]

Bästa lösningen på problemet! :dans

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 6 månader sedan #527688 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Massage.
För den ensamme finns det också råd, se på denna video. Den kräver godkännande om du använder no script, så klicka på det och klicka bort annonsen om du inte är intresserad av dans.
www.videojug.com/film/how-to-mas ... a-headache
Fast jag tyckte jag såg något som snabbt fladdrade förbi om att gravida kvinnor här varnas då det inte är bra för för dem med en del av dessa tryckpunkter, så jag vidarebefordrar varningen till gravida, så se efter (En sticka från Apoteket) eller fråga läkare. Om ni är gravida, då skall ni inte göra detta.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 6 månader sedan #527701 av koi
Svar från koi i ämnet Massage.
Jag är ingen expert, men jag har masserat ryggen och fötterna på min autistiske son och han älskar det. Han sover jättebra efteråt om jag gjort det på kvällen. :)