Träning inomhus

Mer
11 år 3 månader sedan #555347 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Träning inomhus
Ready,

Hur länge cyklar du på motionscykeln och hur ofta?
Mer
11 år 3 månader sedan #555360 av Ready
Svar från Ready i ämnet Träning inomhus
Admin,

När jag har en bra dag så kan det bli 10 minuter på morgonen och sedan 4 stycken 5 minuters pass utspridda över dagen. Det blir då totalt 30 minuter.
Mer
11 år 3 månader sedan #555368 av koi
Svar från koi i ämnet Träning inomhus
Jag hade träningscykel förut, en gammal sådan som vi fått av en vän. Men jag fick jätteont i rumpan av den så jag slutade cykla varje gång jag skulle ta tag i det och vara duktig. Jag promenerar hellre. Och det har gett resultat :)
Mer
11 år 3 månader sedan #555370 av Ready
Svar från Ready i ämnet Träning inomhus

girl17 skrev: Skaffa ett par pushup bars. Finns billiga på typ Rusta.
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTYPKVKxpc5Xt0B03opImkC2pHj0xnxE2KLVPlPTP-KlBU70Tkw


Tack för tipset.
Mer
11 år 3 månader sedan #555383 av schizo
Svar från schizo i ämnet Träning inomhus

Nissegossen skrev: Det var muraren som skulle göra ett jobb med öppna spisen hemma hos Grevinnan på Östermalm. Han ringer på och Grevinnan öppnar och han säger sitt ärende. Grevinnan tittar på honom från topp till tå och säger sedan, Se upp parketten är nyvaxad och bonad! Murarens svar var kort och koncist, gör inget, jag har broddar! :dans


++++ garv!
Mer
11 år 3 månader sedan #555384 av schizo
Svar från schizo i ämnet Träning inomhus
Den mesta träningen handlar om flås. Kan man få genom att röra sig efter egen förmåga och det behövs det inga personliga tränare för det, man kan börja med att promenera i rask takt och springa där man kan. På tider när det passar oavsett vad andra tycker.
Om man vill förbättra sin styrka kan man använda sin egen kroppsvikt som motstånd, det räcker utmärkt, de flesta vikter är lättare än kroppen.

Om man vill kan man naturligtvis köpa hur mycket utrustning som helst. Men allvarligt. Den motionsvåg som finns förutsätter att man ska ha rätt kläder och utrustning. Men det behövs inte. Du duger som du är. Med gamla kläder.

Atleter har funnits i allas tider. Utan moderiktig klädsel och som fått sin fysik genom hårt arbete i vanliga arbetaryrken. De flesta har aldrig vetat vad ett gym varit och fått sin träning på normala sätt.

Alltså kan man träna i sitt eget hem utan konstiga redskap. Utan personlig tränare. Även om det naturligtvis är en sporre. Man har ju investerat pengar. Därför tror man att det är det bästa.

Det enda som sätter gränser är ens mående. Men det blir bättre med träning och motion. Ju mer man rör sig, inom rimliga gränser, ju mer får hjärnan också motion och träning, man tänker bättre och "friskare" tankar när hjärnan syresätts.