Carbar upp

Mer
10 år 3 månader sedan #639167 av Zoidar
Carbar upp skapades av Zoidar
Jag carbar upp inför mitt gympass. Tre tillfällen då jag äter mer kolhydrater, innan gymmet, efter gymmet och på ätardagen. Gymmar en gång i veckan.

Anchored in Christ ✟

Mer
10 år 3 månader sedan #639171 av krokus
Svar från krokus i ämnet Carbar upp
Hur mycket kolhydrater äter du när du inte "carbar upp"? Förutom på ätardagen alltså. Det kanske är en svår fråga, men till exempel, äter du en potatis eller mer/mindre?

Enbart potatis kan man tydligen leva på. Lite tjatigt kanske .?

I skolan just nu håller vi på med kolhydrater, fetter och protein. Det är intressant.
Mer
10 år 3 månader sedan #639173 av Geta
Svar från Geta i ämnet Carbar upp
Potatis är en C-vitaminkälla.
Mer
10 år 3 månader sedan #639203 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Carbar upp

isan skrev: Hur mycket kolhydrater äter du när du inte "carbar upp"? Förutom på ätardagen alltså. Det kanske är en svår fråga, men till exempel, äter du en potatis eller mer/mindre?

Enbart potatis kan man tydligen leva på. Lite tjatigt kanske .?

I skolan just nu håller vi på med kolhydrater, fetter och protein. Det är intressant.


Jag vet inte. Jag försöker undvika, bröd, pasta och ris. Kolhydraterna kommer från frukten jag äter. I skolan äter jag en macka. Annars är det ofta måltider utan kolhydrater. Kvarg, ost, ägg ... Men när jag är hos föräldrarna och de har potatisar blir det säkert 3 stycken, men det är inte varje dag det blir så.

Anchored in Christ ✟

Mer
10 år 3 månader sedan #639289 av krokus
Svar från krokus i ämnet Carbar upp
Men blir du inte trött/sliten/sömnig av att undvika kolhydrater så mycket?
  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
10 år 3 månader sedan #639297 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Carbar upp
det blev jag när jag testade lchf i 6 veckor. Jag såg trött ut också och sliten. Hade nog en annan färg i ansiktet också... jag gick upp 3 kg med! :lol: