öl!

Mer
10 år 3 månader sedan #644743 av Amandara
öl! skapades av Amandara
Jag har slutat dricka öl.......klarat mig 4 veckor hittills och det har gått lätt, bara jag bestämde mig. :jump
Mer
10 år 3 månader sedan #644744 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet öl!
Jaha!

Min nya medicin sen några år tillbaka är folköl. Jag har sån skräck att jag inte står ut så därför dricker jag ibland. Liksom väntar på att någon ska skada eller döda mig. Ingen fattar att jag har varit akutfall mer eller mindre varje dag sen 90-talet. En dag exploderar jag!
Mer
10 år 3 månader sedan #644745 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet öl!
Amandara,

:bravo: :jump


Utomjordingen,
nog fattar psykiatrin att du mår dåligt eftersom de har haft dig på Apodos och du inte velat tala med någon där. De bryr sig inte så mycket, men lite. Bra att du får lite lindring av det akuta måendet med öl. I längden så skulle du behöva bli stark och fri från såna idéer som plågar dig. Det blir man tyvärr inte med öl. Öl lägger locket på känslorna en stund. Sedan kommer de med förnyad styrka. Skräp av psykiatrin att inte kunna hjälpa dig. :evil:

Prata inte med hat i munnen!
Mer
10 år 3 månader sedan #644758 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet öl!
Inwatto - tack!

Utomjordingen - jag har också druckit öl i många år, som medicin, min läkare säger att det är en farlig väg att gå och det tror jag på.......jag var liksom som en mogen frukt på äppelträdet till att falla när han sa att han ville att jag skulle sluta dricka öl. Jag moraliserar inte över alkoholdrickande - visst är det en fin medicin många gånger beroende på hur man reagerar på den men...... som sagt - det är en farlig väg att gå. Mina föräldrar dricker en del vin varje kväll och vad kan jag göra...... jag kan liksom inte ligga på dem som ett pain in the ass om att de ska sluta - jag vet hur "värdefullt" det är för dem........men jag skulle verkligen önska att de kunde dra ner. Min ståndpunkt i det sammanhanget blir klar genom att jag själv valt att sluta hinka öl och genom de diskussioner vi har.
Jag förstår det svåra i att sluta dricka öl när man får så mycket "bra" från det...... men faktum kvarstår - det är inte bra för hälsan på sikt.
Mer
10 år 3 månader sedan #644785 av islaa
Svar från islaa i ämnet öl!
jag har druckit två folköl idag.
Mer
10 år 3 månader sedan #644788 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet öl!
lol, klockan e bara 12

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻