öl!

Mer
10 år 3 månader sedan #644790 av islaa
Svar från islaa i ämnet öl!
jag firar 6 månaders frihet från illegala droger med laglig drog.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
10 år 3 månader sedan #644818 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet öl!
Jag har mina två dagar i veckan som jag dricker öl på! Jag har klarat att hoppa över tre dryckesdagar pga medicinen jag fick mot denna barnsjukdom jag hade drygt två veckor. Men jag vet att det bara hjälper för stunden, och att man blir trött dagen efter. Man kan på sätt och vis säga, att det egentligen är en illvillig drog? Men jag känner som schizofren, att jag behöver släppa på den enorma trycka jag har vardagligdags och släppa lös en stund. Men jag mår egentligen bättre om jag håller upp med drickat. Och jag känner att gensvaret från min omgivning blir starkare om jag håller upp, och det känns positivt, man är mer koncis och sammanhängande när man är nykter, och det tycker jag är ett bra pris på att man har gått igenom det svåra och vet att det är bättre att avstå. Men just nu är jag i en period som har varat ett par år minst, men jag känner ibland ett tryck att öka på dagarna. Men det gör jag ytterst sällsynt, ngn gång under semestern kan det hända?

Vars är världen på väg?
Mer
10 år 3 månader sedan #644956 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet öl!
Tack Inwatto och Amandara!

Min kvinna har kommit fram till varför jag bland annat har en sån skräck känsla är att det bottnar i redan från trafikolyckan när jag var 5 år gammal. Enligt henne så är trafikolyckan en stor bov i dramat när det gäller mig och hela mitt liv.
Mer
10 år 2 månader sedan #649477 av Richard
Svar från Richard i ämnet öl!
Jag har lyckats sluta dricka öl på vardagarna. Då jag är alkoholist, så har jag druckit 8 öl typ 4-5 dagar i veckan, men nu dricker jag bara på fredag o lördag. Första veckan var lite jobbig o jag fick ta Antabus. Men nu klarar jag mig utan de. Jag hoppas på att kunna gå ner lite i vikt. Jag lämnar även leverprover varannan vecka så att min psykiater ser att jag verkligen minskat ner på ölen.
Mer
10 år 2 månader sedan #649479 av islaa
Svar från islaa i ämnet öl!
Jag får sån jävla ångest av alkohol, efteråt då. Det är tamefan inte värt det.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
10 år 2 månader sedan #649483 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet öl!
Öl är egentligen ingen dryck som man ska vara ensam med att dricka, den har samma egenskap som kaffe, då den skapar social närvaro. Om man dricker för mycket av båda sorterna så brukar kroppen reagera negativt. Men jag tror ingen kvinna i dagens läge skulle ställa upp på en relation med alkohol i bilden? Men jag vet inte säkert. Det är ett helvete att veta att ingen står ut med en, därför måste jag liksom bedöva mina känslor, men vet också att det absolut fel väg att gå. Men du Richard kanske ska ta en funderare på om det i ngn övergångsperiod räcker med en liten antal en gång i veckan, för att sedan sluta. En alkoholist har bara ett val, nämligen att sluta dricka alkohol överhuvudtaget för att få en någorlunda bra hälsa när du blir äldre. Men själv är jag ingen bra föredöme i det fallet, eftersom jag anser att jag bara är i en gränsland vad gäller alkoholism, jag tror inte det behövs särskilt mycket för att jag ska trilla dit på allvar?

Vars är världen på väg?