Mättat fett lika bra som fleromättat

Mer
10 år 1 månad sedan #652810 av Eos
Studien visar att det inte är någon skillnad för kranskärlssjukdomar, men jag undrar om åderförfettning, arteroskleros.
Jag hade en lärare som sa att den stora skillnaden är mellan mättade och enkelomättade fetter.
Mer
10 år 1 månad sedan #652836 av killergirl
Förr hemma lagade alltid Mamma o Pappa mat med typ riktigt smör...Min sambo som lagar mest mat här kör oftast med olivolja ibland raps..Ibland kör han med riktigt smör när han typ gör råstekta potatis....jag vet ej det är inget jag direkt tänkt på..Gillar smaken av olivolja som vi ofta har i sallader
Mer
10 år 1 månad sedan #652849 av zoegas
Smör är då gott i allt.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
10 år 1 månad sedan #652882 av Nissegossen
Jag steker i smör och har smör på brödet. Smör är gott. men har olivolja, rapsolja, majsolja och linfröolja hemma. Jag har för mig att det var en av antikens filosofer som sade att olivolja skulle man ha utvärtes och inte invärtes. Vem av dem det var kan jag idag inte svara på.

Läs om olja, olivolja här; www.shenet.se/ravaror/olivoljatrad.html
"invärtes vin och utvärtes olja, dock är oljan den nödvändigaste". Därvid citerade han den grekiske filosofen Demokritos, som svarat samma sak fem århundraden tidigare när någon frågat hur man skulle leva frisk och bli hundra år som han.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 1 månad sedan #652886 av zoegas
Intressant. Det kostrådet står sig idag

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
10 år 1 månad sedan #652893 av killergirl
Har hört att det kan vara bra att smörja in sig med olivolja om man är väldigt torr på ställen på kroppen kanske typ armbågar eller så..Jag har ej dessa problem själv o har därför ej behövt prova...Men det e säkert bra..