Hjälp med kost o träning?

Mer
9 år 11 månader sedan #668169 av stefan
Många av oss är nog i behov av en hjälpande hand när det gäller kosthållning och träning. Kanske är man inte direkt överviktig eller har problem med diabetes, men skulle ändå gynnas av att få lite hjälp i sin strävan att åstadkomma en förbättring av allmäntillståndet...

Kostrådgivning?

Motíon på recept?

Vilken hjälp har ni fått?

Mvh stefan
Mer
9 år 11 månader sedan #668177 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hjälp med kost o träning?
Har på eget bevåg sökt dietist två gånger. Första gången vägde jag för lite för att vara med i hennes
motionsträning. Hade inte diabetes då, men fick det efter att jag börjat med Risperdal och gått upp
10 kg. Håller diabetesen i schack med kost, motion och tabletten Metformin. Besöker diabetessköterska
två gånger per år då prover tas. Ligger hyfsat till.
Mer
9 år 11 månader sedan #668186 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Hjälp med kost o träning?
google is your friend.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
9 år 11 månader sedan #668197 av stefan
Svar från stefan i ämnet Hjälp med kost o träning?
Tar promenader, vitaminer ( abcde med en förhållandevis höga dos av b12 och b3) och mineraler ( magnesium, zink och selen). Blåbär, probiotika, ingefäradrinkar, laktos och glutenfri diet... Vet att man ibland inte orkar bry sig om hälsan och undrar vilken hjälp som brukar ges. Kropp och själ...

(nedrans mobil den skriver om var o varannat ord)

Mvh stefan
Mer
9 år 11 månader sedan #668199 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hjälp med kost o träning?
Vad jag vet så brukar inte psykiatrin ge så många råd om kost, hälsa och motion. Det är förvånansvärt,
när så många som är ordinerade antipsykotika går upp enormt i vikt. Psykiatrikerna väljer att blunda på
båda ögonen.
Mer
9 år 11 månader sedan #668216 av stefan
Svar från stefan i ämnet Hjälp med kost o träning?
Tycker att psykiatrin borde bli bättre på mycket. Värdelöst att man inte har ett större fokus på kost och träning

Mvh stefan