Hjälp med kost o träning?

Mer
9 år 11 månader sedan #668223 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hjälp med kost o träning?
Psykiatrin skyller på levnadssättet och inte på medicinen vid viktuppgång. Trots att det är så uppenbart.
Mer
9 år 11 månader sedan #668238 av Nissegossen
Hej stefan kul att se dig på viska! :angel

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 11 månader sedan #668312 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hjälp med kost o träning?
Har aldrig fått kost- eller motionsråd, vilket är en brist. Uppsala hade förr en hemsida Koll på maten, med kostråd vid schizofreni, men den är nerlagd tyvärr. Sedan fanns det ett kokbok tidigare med nyttiga rätter,, men den finns ej längre.

Lite synd att det inte finns en hemsida med näringsberäknade måltidsförslag och guide till en nyttig kost vid schizofreni och samma med motionen.

Aerobisk motion, som ger flås, verkar kunna öka hippocampus, som krymper vid psykos. Kanske kan hårdträning göra att hippocampus blir normal igen och att symptomen försvinner. Mycket intressant med sådan forskning. Läkemedlet Waran tros ju öka hippocampus storlek, vilket kan göra att man kan bli medicinfri i åratals.
Mer
9 år 11 månader sedan #668316 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Hjälp med kost o träning?
Ser inte varför schizofreni skulle skilja sig från andra människors rekomendationer vid livsstil.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
9 år 11 månader sedan #668317 av stefan
Svar från stefan i ämnet Hjälp med kost o träning?
Hej Nisse, roligt om vi kunde sticka iväg och dra några makrillar i sommar. Om bara några veckor lär det finnas goda möjligheter att få denna kulinariska skönhet på kroken

Om det fanns ett piller med motsvarande effekt som regelbunden träning...

Mvh stefan
Mer
9 år 11 månader sedan #668347 av Nissegossen
Javisst stefan! Det ser jag fram emot och tror att jag några ggr sagt något om det. Plinga när du vill ge dig iväg ut. Har bara en dörj och i min nödpackning har jag något som ser ut som en pilk, men som går att använda för att kasta ut krok och lina. Har gett bort ett havsfiskespö till grannpojken bara för att grannen har båt och brukar ligga ute vid Vinga.

Har man inget spö men lina, flöte och krok, kan man göra ett spö att fiska med och slänga ut lina med en tom ölburk. :angel
Man tager vad man haver.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum