Kaffe och te som hungerdämpare

Mer
8 år 10 månader sedan #752996 av Erasee
-Gör som Britterna drick afternoon tea... Eller Finnarna perkele coffe...
Mer
8 år 1 vecka sedan #822305 av HelenaL
Kaffe är farligt för sårbara:
As a competitive adenosine antagonist, caffeine affects dopamine transmission and has been reported to worsen psychosis in people with schizophrenia and to cause psychosis in otherwise healthy people. We report of case of apparent chronic caffeine-induced psychosis characterized by delusions and paranoia in a 47-year-old man with high caffeine intake. The psychosis resolved within 7 weeks after lowering caffeine intake without use of antipsychotic medication. Clinicians might consider the possibility of caffeinism when evaluating chronic psychosis.
( www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15732884 )

Men jag är så beroende, jag kan verkligen inte sluta. Utan kaffe blir jag en zombie, kan det vara så att koffeinet påverkar medicinerna? På psykakuten där jag bor är kaffe bannlyst.
Mer
8 år 1 vecka sedan #822307 av Geta
Tror inte att kaffe i måttliga mängder är så farligt. Jag dricker koffeinfritt kaffe.
Tycker att jag fått bättre sömn, sedan jag började med det. Det smakar som
vanligt kaffe. Är inte beroende av koffeinet.
  • Miika
  • Besökare
  • Besökare
8 år 1 vecka sedan #822309 av Miika
Svar från Miika i ämnet Kaffe och te som hungerdämpare
Jag har druckit kaffe 25 år. Förutom att det är gott så vill jag även få i mig koffeinet. Dricker aldrig kaffe efter kl 17
Mer
8 år 1 vecka sedan #822345 av Zoidar
Vet inte nu längre. Jag har druckit kaffe varje dag länge nu och märker inte direkt att jag blir mindre hungrig. Funkade i början tyckte jag.

Anchored in Christ ✟

Mer
8 år 1 vecka sedan #822351 av Prosit

HelenaL skrev: Kaffe är farligt för sårbara:
As a competitive adenosine antagonist, caffeine affects dopamine transmission and has been reported to worsen psychosis in people with schizophrenia and to cause psychosis in otherwise healthy people. We report of case of apparent chronic caffeine-induced psychosis characterized by delusions and paranoia in a 47-year-old man with high caffeine intake. The psychosis resolved within 7 weeks after lowering caffeine intake without use of antipsychotic medication. Clinicians might consider the possibility of caffeinism when evaluating chronic psychosis.
( www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15732884 )

Men jag är så beroende, jag kan verkligen inte sluta. Utan kaffe blir jag en zombie, kan det vara så att koffeinet påverkar medicinerna? På psykakuten där jag bor är kaffe bannlyst.

Kul att se en PubMed-länk på viska, är där var dag vardagar. Behöver kaffe och te a lot vardagar i skolan. Annars hade jag väl sett ut så här. [youtube]oM3fWbwWA8I[/youtube]