Är det farligt att dricka 9-12 koppar kaffe på en dag?

Mer
7 år 4 månader sedan #888220 av Richard
Jag vaknade 08:15, sen kom städerskan kl 09 o städade mitt kök. Kl. 10 sätter jag på kaffe, 3 stora muggar o sätter mig vid datorn. Jag måste ha nått att dricka när jag sitter vid datorn. Kommer att sitta här till säkert 18-19, då ska jag äta. 3 muggar räcker ca 2 timmar, sen sätter jag på mera kaffe. Kan bli upp till 9-12 stora muggar. Jag håller ju på att dra ner på öldrickandet o då blir det kaffe istället. Min mage klarar av det, det enda jag märker är att jag måste kissa ofta.

Men det är väl knappast farligt på något sätt, eller?
Mer
7 år 4 månader sedan #888247 av björk
Jag, gillar de med.... Jag har Falcon öl glas o så.
Dem står inte allt för ofta toma känn Dig inte ensam
med de där.
Jag är en envis, enveten, pajsare som låter
nöd gå före nåd vad gäller jaget åtminstone. Ta Du Dej en hutt eller en jamare. Eller sängfösare.
Jag är lika illa på otyget man faller pladask o kan inte ändra sej jag vet är precis som Du :groovy
Mer
7 år 4 månader sedan #888257 av Melun
Allt i för stora mängder är ohälsosamt. Har du provat campral mot alkoholabstinens?
Mer
7 år 4 månader sedan #888259 av Geta
Medicineringen kan påverkas. Den kan spädas ut.
Du kissar ut det mesta.
Mer
7 år 4 månader sedan #888301 av Nissegossen
Får ha en kopp, blev kaffesugen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 4 månader sedan #888393 av Richard

Melun skrev: Allt i för stora mängder är ohälsosamt. Har du provat campral mot alkoholabstinens?

Nä, men jag har ett paket Aotal hemma. Jag tror det är samma som Campral. Har egentligen ingen abstinens efter alkohol utan dricker p.g.a. tristess. Fick Aotalen av min mamma, hon var sjukskriven sista året innan hon gick i pension. Då drack hon rätt mycket, men sen kan man nog säga att hon är en s.k. fattigpensionär... Trots att hon jobbat som kurator i nästan hela sitt vuxna liv! Så hon hade inte råd med att dricka alkohol mer o la av direkt! Ibland köper jag en flaska gin o bjuder hem henne på några gin o tonic. Dessutom får hon 200 kr av mig varje månad och 200 kr av min syster, samt lite av mormor. Det är helt sjukt att det ska vara så! Hon är absolut inte slösaktig, tvärtom hon får spara in på allt!

EDIT: Hon bör inte dricka alkohol heller, eftersom hon är sjuk och måste äta Morfin eller OxyContin varje dag p.g.a. svåra smärtor. O hon måste ha rullator när hon går ut. Men när jag bjuder på lite drinkar så kan hon skippa opioiderna.