Hemmaträning utan vikter

Mer
4 år 1 vecka sedan - 4 år 1 vecka sedan #1245444 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Hemmaträning utan vikter
Dagens pass tog 10 minuter, lite mindre vila mellan seten.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 1 vecka sedan by Zoidar.
Mer
4 år 1 vecka sedan #1245448 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Hemmaträning utan vikter
Tanken har väckts i mig - om jag ska sluta gå till gymmet. Har inte varit där mycket i år tfa sjukdom och nu Corona. Jag har kortet pausat.

Jag har så lite energi och med de Peer uppdrag jag har nu, Loppan, hemmet, motionera Loppan och mig och familj och vänner....så har jag skäppan full.

Skulle på ett sätt vara skönt att inte gå till gymmet utan få ha tillvaron som den är nu. Utan gym. Men min kropp behöver styrketräning. Har lite laxiga leder och får ont när jag inte tränar.

Men. Det är ju på modet nu med hemträning. Kan jag sätta ihop ett pass att köra hemma? Kanske köpa nån hantel. Det vimlar ju av tips om hemträning. Har jag disciplin?
Mer
4 år 1 vecka sedan - 4 år 1 vecka sedan #1245476 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Hemmaträning utan vikter
Tror nog du kan få ihop ett bra hemmapass. Motivationen är bättre hållning, hälsa, ökad förbränning samt förbättrat mående, inte minst direkt efter pass.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 1 vecka sedan by Zoidar.
Mer
4 år 1 vecka sedan #1245487 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Hemmaträning utan vikter
Jo. Jag har Styrketränat sen några år. Det är superbra. Ska mecka ihop ett program utifrån olika tips och hoppas att jag har driv att få in det i vardagen. Det tar ju kortare tid att träna hemma än att gå till gym. Jag skulle vara nöjd med en halvtimme. Men jag vet med mig att jag har sämre disciplin att genomföra det hemma där man har all tid i världen....än att gå iväg till gymmet. Men men man får väl prova.
Mer
4 år 1 vecka sedan - 4 år 1 vecka sedan #1245494 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Hemmaträning utan vikter
Nöj dig med en kvart om dagen ;)


Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 1 vecka sedan by Admin1.
Mer
4 år 1 vecka sedan #1245524 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Hemmaträning utan vikter
Jag har 2 träningsböcker som stått i bokhyllan länge. Paolo Roberto Träna en kvart om dagen och Sabina Dufberg Snygg & stark. Ska dyka ner i dem och sätta ihop ett program. Jag är bra på att köpa på mig böcker som jag är intresserad av men som sen blir stående i bokhyllan. Men rätt som det är drar jag igång dem. Hade tex oxå 2 kokböcker LCHF som jag köpt på mig för några år sen. Nu när jag behöver dem - finns de bara där! Jag har en känsla för mig själv och vad jag behöver och nu kommer de till användning yey.