Multivitamin yay or nay?

Omröstning: Multivitamin?

Yay!
5 35.7%
Nay!
4 28.6%
Vetay!
5 35.7%
Totalt antal röstare: 14
Endast registrerade användare kan delta i denna omröstning
Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1281201 av krokus
Svar från krokus i ämnet Multivitamin yay or nay?

Skellington skrev: Tar magnesium till natten, får det på högkostnadskortet.

Vilken typ av magnesium är det? Jag köper själv på nätet, magnesiumglycinat eller vad det heter. Magen blir knäpp om jag köper det billigaste på apotek.


www.bodystore.com/magnesiumglycinat-120-kapslar/A2500-81.html
Denna köper jag.
Last edit: 3 år 7 månader sedan by krokus. Orsak: Länk tillagd
Mer
3 år 7 månader sedan #1281244 av Skellington
Krokus, den här funkar bra för mig och går på högkostnadskortet

www.fass.se/LIF/product;jsessionid=-aSRy...0809000076&docType=6
Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1281298 av Zoidar
Last edit: 3 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 7 månader sedan #1281309 av memphis
Svar från memphis i ämnet Multivitamin yay or nay?
Jag äter bara d-vitamin under vinterhalvåret. Dags att börja med det snart. Köper det på Coop, tuggtabletter med citrus smak, det är ganska billigt med d-vitamin.
Mer
3 år 7 månader sedan #1281321 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Multivitamin yay or nay?
Jag åt knappt inget kött mellan 13 och 40. Fick B12 brist för ensidig kost som det senaste året mest bestod av godis i präktig psykos. Ändå gick jag ner 20 kg. De åren, som jag bla tävlade i cykel, borde jag ha ätit multivitaminer. Nu sen B12 smällen äter jag kött och mina B12 och järnvärden är tom mycket bra. När jag tävlade i cykel långlopp MTB levde jag på pasta, broccoli, riskakor, keso och GODIS. Kunde nog presterat bättre med en mer fullvärdig kost men fick iallafall i mig kolhydrater och broccoli är alltid bra. Det var under åren jag 9luggade i Göteborg. Alltid vart kass på matlagning och mathållning men nu är det rätt ok. Lagar storkok på några olika rätter 8ch har alltid "riktig" mat hemma. Sen är jag för fet på godis och sånt och mirtazapin hjälpte inte den saken poff på ett par månader gick jag upp 15 kg i vikt. Som jag nu får kämpa med. Och jag har mer att gå ner men det vill sig inte.

Försöker 7nte få panik över hur fet jag egentligen är det är bars destruktivt, och leder till hetsätning. Är fetare än jag känner mig. Men jag är hyfsat stark och har hyfsad kondition. Med min kropp kan jag göra många roliga saker, den bär mig till mycket kul. Plocka lingon, spela golf, gå med Loppan# cykla, styrketräna mm. Jag försöker tänka på kroppaskrällets styrkor istället för svagheter - jag blir så sjukt stressad av att tänka FET. Även om det är det jag är. Men kroppen, och själen, är så mycket mer än så.
Mer
3 år 7 månader sedan #1281322 av memphis
Svar från memphis i ämnet Multivitamin yay or nay?
Jag är i samma sits Amandara. Försöker att inte deppa över vikten, men det är jobbigt att se sig själv i spegeln. Jag har alltid varit så smal innan medicinerna. Så jag tycker inte om mitt nuvarande migjemått. För mig handlar det inte ens om att gå ner i vikt längre, utan att behålla status quo så att kläderna passar.