Fördelar med nattliga promenader

Mer
3 år 1 månad sedan #1326617 av krokus
Zoidar,

Hehe! Ja, det är helt klart kaniner som jag är rädd för! 
Mer
3 år 1 månad sedan #1326619 av Rrusheflower
Jag själv hade inte vågat gå ut och gå på natten.
Mer
3 år 1 månad sedan #1326621 av Zoidar

krokus skrev: Zoidar,

Hehe! Ja, det är helt klart kaniner som jag är rädd för! 


Tänkte att din hund kanske är lika farlig som den kaninen.

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 1 månad sedan #1326631 av Amandara
Förr var jag i skogen om natten när jag mådde dåligt. Alltid varit fullkomligt trygg i naturen hela mitt liv. Men så hände några saker som gjorde mig rädd för att vara i skogen. Så ensam och utsatt man är om et psycho dyker upp. Vilket jag var med om. Sen har jag hållt mig ifrån skogen i ett par decennier. Men börjat hitta tillbaka lite smått, iaf på dagtid. Jag är uppväxt i skogen genom idrotten jag är uppväxt med orientering. När jag var yngre gick jag alltid ut i skogen när jag mådde dåligt. Där fick jag bara vara jag utan några förväntningar. I skogen grät jag och där fann jag ro. Jag kunde inte bo i en stad om jag inte hade minst en park med träd i eller helst skogen nära. Jag har omvandlats. Nu är jag en asfaltsböna. Bor centralt med många gång och cykelbanor att gå med Loppan på. Tryggheten nu är i att ha människor omkring mig. Och det har jag I centrala staden. I skogen är man ensam - på gott och ont. Händer något i staden är det alltid någon som ser och kan larma. Händer något i skogen är man HELT ensam. Och utelämnad. Loppan är ingen vakthund så hon gör varken från eller till. Säkerhetsmässigt. Mer än att hon är ett bedårande sällskap. Jag borde skaffa mig en schäfer. Men nu trivs jag I staden. Och har smått hittat tillbaka till skogen som sagt. Friden man får där. Men eftersom jag dyker i bingen 17-18isch så är det inte aktuellt för mig att vara ute på natten numer. Loppan vill ut och kissa nattetid nån gång ibland men då går jag bara ut på gården. Jag bor vid en kyrkogård men dit går jag aldrig på natten. Men om att vara uppe i varv. Så är det nog bättre att gå på dagtid. Vem vill somna 03isch?
Mer
3 år 1 månad sedan #1326640 av memphis
Som kvinna vill jag inte vara ute och röra mig nattetid, nu när jag inte har min gamla hund längre. Med henne kunde jag gå nattliga promenader i BuenosAires o jag velat! Det var ingen som chansade med henne! Hon såg ut som en schäfer fast var mycket större. Min nuvarande hund är inte lika bra som personligt skydd. Men hon har andra fördelar i stället. Men det blir inga nattliga promenader längre. Som kvinna är man ett lättare offer.
Mer
3 år 1 månad sedan #1326712 av majak
Nattgym är rätt neat, ingen som stör en direkt. Gillar nattliga promenader också - tipsar om reflexer och inte för hög musik i hörlurarna så du hör om någon går bakom Zoidar. Var rädd om dig.