Hej Doktorn/Leponex

Mer
16 år 3 månader sedan #104941 av Mysterio
Svar från Mysterio i ämnet Leponex

Tumelisa skrev: Det står ju i Fass att Leponex bara används till "terapiresistenta schizofrenipatienter". Eftersom biverkningarna kan vara farliga. Det som att dräggla när jag sover stör mig inte. I alla fall inte lika mycket som att ständigt vara paranoid och aldrig få vara ifred från demonen. Nu vid 200 mg om dagen så börjar jag känna mig lite mer levande, fast trött blir jag ju ibland. Men dräggel och trötthet kan jag stå ut med. För mig är det värt det.


Roligt att det fungerar för dig, jag anser dock att det var ett helvete att leva med den medicinen eller snarare det var inget liv för min del jag var ett vårdpaket.

Här har du liter mer information om Clozapin/Leponex.

www.aftonbladet.se/nyheter/article62538.ab

www.aftonbladet.se/kropphalsa/article479437.ab

Här är de 15 läkemedel som ger flest allvarliga biverkningar

9. Leponex
Antal dödsfall: 11

Läkemedlets användning: Används vid schizofreni samt psykotiska besvär som uppkommit under behandling av Parkinsons sjukdom.

en.wikipedia.org/wiki/Agranulocytosis

www.cureresearch.com/a/agranuloc ... mptoms.htm

www.patientsville.com/medication ... ffects.htm

query.nytimes.com/gst/fullpage.h ... A964958260
Mer
16 år 3 månader sedan #105042 av Tumelisa
Svar från Tumelisa i ämnet Leponex
Just nu känns det som att det inte skulle göra något om jag dog. Jag sitter i soffan och grinar. Har ingen som kan hjälpa mig. Det känns så jävla ruttet. Livet är uruselt...
Mer
16 år 3 månader sedan #105048 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hej Doktorn/Leponex
Ta en dusch och gör dig litet varmt te och vira in dig
i en filt. Sätt på litet skön musik.
Det brukar vara Isa-Alises råd.
Mer
16 år 3 månader sedan #105051 av Mysterio
Svar från Mysterio i ämnet Leponex

Tumelisa skrev: Just nu känns det som att det inte skulle göra något om jag dog. Jag sitter i soffan och grinar. Har ingen som kan hjälpa mig. Det känns så jävla ruttet. Livet är uruselt...


Tumelisa jag försöker bara dela med mig av mina erfarenheter och jag vet hur jobbigt det är med Leponex, jag är helt medicinfri numera och har varit det länge så jag kan se det från båda hållen det vill säga att vara medicinerad och att inte vara det, skillnaden i livskvalité är skrämmande.

Ring någon du känner förtroende för och tala av dig en smula det brukar hjälpa eller varför inte unna dig någon god mat ikväll, alternativt lyssna på favorit musik det får förmodligen dom flesta att känna sig bättre.
Mer
16 år 3 månader sedan #105061 av Tumelisa
Svar från Tumelisa i ämnet Leponex
Tack för stödet.
Men duscha är jag livrädd för. Jag tappar kroppsdelar om jag gör det. Men vira in mig i en filt ska jag nog göra. Jobba som soffpotatis idag men hunden måste ut. Äta något gott vill jag inget hellre än att göra men jag står på diet just nu. Leponex är ju ganska farlig om man släpper den lös med en massa gottis. Usch, vad jag låter negativ. En man kom nyss med medicin till mig men jag vet inte hur dem tänker. Jag har bara fått för någon dag. Jag skulle behöva för en hel vecka. Inget blodprov är taget heller som jag måste göra varje vecka. Och jag har gjort det varje tisdag men... Jag hra varit bortrest. (En mindre intressant information nu är att jag tänker ta och skära mig på armarna nu.) Finns ju ingen hjälp...
Mer
16 år 3 månader sedan #105063 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hej Doktorn/Leponex
Men om en man var hos dig alldeles nyss så kan
du inte vara utan hjälp.
Har han gått?
Vem vill du straffa med att skära dig?