Skickat!

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
14 år 10 månader sedan #220546 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Skickat!
Har för mig att ditt landsting ska betala alla omkostnader i samband med resa och tillfälligt boende. Det har varit så länge att när vårdgarantin inte kan garanteras, så får man förtur på en annan kö utom länet efter en viss stipulerad tid. Man får välja vart man vill söka vård.

Alkoholberoendet gör dig inte till en sämre människa för det, varför ska du inte få smärtlindring åtminstone?

För min gastroskopi fick jag vänta 8 månader på i stället för fyra som det var sagt. Det var tydligen så att ngn annan kom före mig i rangordning. Därför är det viktigt att kölistan funkar smärtfritt, men vissa har ju kosing.

Vars är världen på väg?
Mer
14 år 10 månader sedan #220548 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Skickat!
Resan och uppehället vid sjukdomsbehandling, är det då, kostnadsfritt för mig?

Som jag ser det, behöver jag i så fall tillräckligt med kapital, som jag inte har. Samt att bara förflytta mig någon annanstans ger för stor smärta!

Tack ändå för synpunkter, Geta och jocke!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 10 månader sedan #220553 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Skickat!
Du, jocke. den där person som vi hade som statsminister, fick gräddfilen direkt. mig har de inte prioreterat för fem öre! Jag hade smärtor i min höft redan då och på den tiden kunde jag känna och höra genom stomljud hur min höft gick ur led. numera känner jag det inte på samma sätt. för höftledens skull talade jag med röntgensköterskerna att det knäppte till i jumsken och hur smärtan kom i själva knölen dvs leden där bak på skinkan. de sade att jag pekade på rätt ställen.

Jag har troligtvis en dubbeldiagnos här som ingen ansvarig har förstått utan att för dem är det bara ryggen som gäller.

Firman ortopedi väst som jag nämnt har ett rullband där man kan gå och jag har haft viljan att läkaren skulle följa med mig dit och samtidigt lyssna med stetoskop, men ingen har tagit notis om det. höftleden är bara röntgad en gång och den visade bara hade naturliga åldersförändringar av förslitnings typ och då att jag har en Artros där.
Ingen har någonsin tagit mina uppgifter om höften på allvar och det har inte genomförts datortomografi eller magnetröntgen på höftleden.

Detta trots att jag bett om det. det hade ju varit en enkel sak när jag var och gjorde magnetröntgen där min ländrygg vart undersökt, att faktiskt röntga höften samtidigt.

Ingen gör inom vården mer en det exakt beställda och ingen överhuvudtaget, gör någonting extra utan att det krävs remiss.

Suck, det är bara att vänta vidare, för ingen från ryggortopedin vill ju ens ta i mig, med tång!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 10 månader sedan #220554 av Geta
Svar från Geta i ämnet Skickat!
Sök en sjukgymnast! De vet ofta mera om funktionen
i leder och muskler än vad läkare gör.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
14 år 10 månader sedan #220555 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Skickat!
Jo, men vet du vilka som övertalade honom att begära förtur i kraft av sin ämbete, jo jag råkade se som snabbast, en journalist som sade varför söker du inte förtur.

Undrar om det inte var den journalist som intervjuade honom i jakt på scoopet? Göran lyssnar på dem som är snälla mot honom, det var hans stora brist, han kunde inte säga nej till alla dessa ryggdunkare.

Undrar om det är nära till Halland, jag tror det landstinget är mest effektivast vad gäller operationer eller om det var Blekinge?

Vars är världen på väg?
Mer
14 år 10 månader sedan #220558 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Skickat!

Geta skrev: Sök en sjukgymnast! De vet ofta mera om funktionen
i leder och muskler än vad läkare gör.


En sköterska, som jag bad henne skriva på min diktamen till min läkare, ville pga det var långt, inte skicka det för mig utan hon visade hur jag skulle skriva till vårdcentralen per E-post och det är ju det resultat ni ser här.

Hon fick lugna ned mig och fick mig till att själv skriva och när jag pratade med henne var jag ju i affekt, så det var nog bäst att jag själv skrev det, för att jag har lugnat ned mig betydligt...

Den sköterskan sade också detsamma som dig Geta, att jag borde få tid hos en sjukgymnmast, men frivilligt har ingen ännu tagit någon notis om det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum