Grön starr?

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
14 år 7 månader sedan #244375 av Fantasio
Grön starr? skapades av Fantasio
Jag har inte cancer, det vet jag nu. Har ju haft oro om att jag ska tvingas amputera en arm pga den fördömda kräftan. Det är främst personal inom psykiatrin som fått mig att inse att jag haft fel, men även arbetskamrater har uttryckt sina tvivel. Det rör sig om personer som känner mig väl, då vi umgås på fritiden.

Dock är jag väldigt oroad för att bli blind. Jag har problem med synen. Ibland ser jag suddigt och ibland är det som en hackig film, där det saknas bildrutor och ibland "glöder" vissa färger. Det lutar tyvärr åt att jag fått grön starr.

Finns det någon bot? Tror inte det. Om det ändå varit grå starr jag fått. Det går ju att operera. Hur lång tid tar det att bli blind, från det att man märkt de första symptomen?

Det känns jobbigt att vara inte bara psykiskt sjuk, utan även fysiskt.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
14 år 7 månader sedan #244379 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Grön starr?
Du har förmodligen samma psykiska sjukdom som en kompis till mig. Han relaterar ofta vissa krämpor utifrån vad han hör. Det är mycket hypokondri, men det är mest att hävda att hans tankar är manipulerad av andra som han han gör gällande inofficiellt.

Men jag vet att du är mer ärlig mot andra vad gäller dina fantasier fantasio. Hoppas du får slippa dessa obehag någon gång. Förstår att allt detta drabbar dig även fysiskt, för det är ansträngande att tänka.

Vars är världen på väg?
Mer
14 år 7 månader sedan #244380 av Geta
Svar från Geta i ämnet Grön starr?
Gå till en optiker och mät trycket, Fantasio!
Det är gjort på ett par minuter. Poff säger det
när de blåser luft eller vad det är.
Mer
14 år 7 månader sedan #244416 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Grön starr?
Jag tror det är hypokondri Fantasio, dina ögon är det säkert inget fel på.

/zoidar

Anchored in Christ ✟

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
14 år 7 månader sedan #244417 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Grön starr?
Jag läste nog fel? Men visst kan du få hjälp Fantasio?

Vars är världen på väg?
Mer
14 år 7 månader sedan #244502 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Grön starr?
Grön starr är ovanlig under 50 års ålder och drabbar främst äldre. Jag tror att dina synbesvär beror på schizofreni, som kan störa synintrycken och t.ex färger kan bli starkare. Är du mycket oroad kan du ju gå till en optiker och mäta ditt ögontryck. De gjorde det sist jag var på synundersökning.