Grön starr?

Mer
14 år 7 månader sedan #244574 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Grön starr?
Hypokondri är vanligt, och jobbigt... att se lite suddigt kan vara en medicinbiverkan eller komma med stigande ålder... då beror det oftast på att man behöver glasögon... grön starr är rätt ovanligt, men lätt att kolla hos en optiker eller ögonläkare... har man det får man droppar som reducerar trycket...

Oroa dig inte, utan kolla upp synen... antagligen behöevr du ett par glasögon... kanske räcker det med billiga läsglasögon...
Mer
14 år 7 månader sedan #244577 av Geta
Svar från Geta i ämnet Grön starr?
Har för mig att man får väldig värk i ögonen vid grön starr.
Mer
14 år 7 månader sedan #244586 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Grön starr?
Grön starr är ärftligt och min egen mor hade det., Min syster är också drabbad och får då trycksänkande droppar som hon själv droppar i ögonen. Det är enda sättet att hålla sjukdomen i schack.

Operera går inte. Jag går själv på regelbundna kontroller vartannat år och mäter trycket.
På mig har ännu ingen förändring skett och som det sägs här, så går det inte att operera, utan skadan som man kan få är obotlig.

Obs här, min syster var allergisk mot den första medicinen hon provade, men fick en annan som det inte var lika stora problem med...

Och ja,. det svider i ögat utav de som de droppar i ögonen när man undersöks, men det går snart över.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum