Fråga doktorn/Medicinskt forum?

Mer
14 år 3 månader sedan #264886 av Nissegossen
:lol: OK! Hur gick det förresten med glöggen du gjorde?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • IFO__
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 3 månader sedan #264888 av IFO__
Svar från IFO__ i ämnet Fråga doktorn/Medicinskt forum?
Nissegossen,
Jo, glöggen blev bra :) Jag får dock sockra efter tycke under uppvärmning då den inte är särskillt söt. Den blev populär.
Mer
14 år 3 månader sedan #264898 av Nissegossen
:lol: Då var den stark, detta för att den brukar bli sliskigt söt. Ju mer utav sockret som omvandlas till alkohol, ju mindre sötma. Detta för att jästen "Käkar" upp sockret och "omvandlar" det till alkohol...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 3 månader sedan #264923 av Geta
Kan man inte bli blå om läpparna när man dricker
glögg? Blåbärssoppa brukar ju färga av sig.
Mer
14 år 3 månader sedan #264943 av Nissegossen
Fnys! receptet på min glögg har inte blåbären på att göra överhuvudtaget!!!

Skördade som sagt var, att jag skulle göra idag en sats och jag tog med en del varm på termos när jag var ute med barnkärran(!) och handlade idag. Jag bjöd en nysvensk på glögg och han skakade på huvudet såsom han tagit en sup och han sade att den var god och visade upp ett saligt leende.

För det mesta har de hunnit ploga här och kommunikationerna fungerar som de ska och jag är nu hemma och jag tog mig en stadigt glögg när jag kom hem. Nu sitter jag genomvarm och lite på lyran och är här på viska. Jag får ta det lugnt nu....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum