Hjälp jag kan inte andas normalt.

Mer
14 år 2 månader sedan #276650 av Hesse
Jag kan inte andas normalt sen 2 dagar tillbaka, luften kommer inte in i lungorna ordentligt, jag har sån ångest och stress, tar Stecolid och det hjälper kanske en timme sen börjar skiten om . Jag är yrslig och svimfärdig och speedad, gråter kan inte behålla maten (den kommer upp av sig själv inga fingrar i halsen) och mår skit. Finns det nåt man kan göra för att lugna ned sig? Nån som kan tipsa om nåt som kan lugna en Hesse?
  • trance
  • Besökare
  • Besökare
14 år 2 månader sedan #276651 av trance
Svar från trance i ämnet Hjälp jag kan inte andas normalt.
vad tråkigt att höra, jag har haft liknande problem med andning. mitt enda tips är att försöka slappna av genom att tänka att du andas in med lungorna och inget annat (när man är stressad blir man spänd i axlarna vilket påverkar andningen negativt).

tänk att andningen är det enda du fokuserar på och att inget annat spelar nån roll.
Mer
14 år 2 månader sedan #276655 av Hesse
trance, Jag tackar för tipset, skall försöka spänna av men det är svårt :rolleyes:

Kram :)
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
14 år 2 månader sedan #276657 av Jocke
Kan det vara fysiska orsaker, ngn lunginflammation eller ngt med lungvägarna? Vad som orsakar kräkanfallet kan vara just andningen som orsakar detta. Du kanske skulle uppsöka hälsocentralen i morgon?

Vars är världen på väg?
Mer
14 år 2 månader sedan #276681 av Nissegossen
Du kanske har för mycket i magen och det behöver kanske komma ut. Det kan trycka mot bröstkorgen och göra så att man kan uppleva det som att man inte får luften till sig.

Du kanske är förstoppad..?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 2 månader sedan #276695 av Hesse
Nissegossen, Nej magen fungerar fint, Jag hittade nåt som hette forum hur man hjälper sig själv, så nu har jag lytt vad som skevs, jag har drukikt the och lindat in mig i en filt och ser på tv det hjälper faktiskt lite, gör som trance, skrev tänker på andningen och det hjälper lite, kan nog lägga mig i kväll, tack alla rara ni som hjälper och kommer med förslag.

Kram Helena :)