Svimmade

Mer
13 år 4 månader sedan #357849 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Svimmade
Jag tror att det var en kombination av mediciner och du nämnde att du drack vatten. Det gör att det kan ha varit vätskebrist med i detta och att du då drack häftigt med vatten ganska hastigt. Det skulle jag kunna tro, att initialt har den kombinationen gett dig ett blodtrycksfall, som du då råkade ut för.

Det skulle inte alls förvåna mig om du satt ned i köket och svalde vattnet för att därefter resa dig för, att gå till sängen igen och att det då utlöste det att du svimmade av.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 4 månader sedan #357914 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Svimmade
Figuren du skulle ju kunna ringa Sjukvårdsupplysningen och få råd beträffande din svimning. Det skulle vara intressant att veta vad de säger.
Mer
13 år 4 månader sedan #357921 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Svimmade
Jag ska ta upp det på onsdag med min kontaktman från PRE. Men jag tror nog det var en engångs grej. Jag kanske somnade när jag gick till sängen :lol: för jag hann inte mer än lägga mig förrän jag sov igen. Men det var lite otäckt när jag märkte att jag låg på golvet och hade ont i knäna och i höften. Inatt sov jag hela natten utan att behöva gå upp.
Mer
13 år 4 månader sedan #358099 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Svimmade
Jag kollade på biverkningarna i FASS och Invega kan liksom Risperdal ge blodtrycksfall, när man reser sig upp. Också Nozinan kan ge blodtrycksfall.
Mer
13 år 4 månader sedan #358151 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Svimmade
Ja, det är så det kanske är, jag får vara lite försiktig och tänka på det när jag går upp på natten.
Mer
13 år 4 månader sedan #358385 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Svimmade
Med Risperdal så får jag yrsel ibland när jag reser mig upp och jag har haft besvär periodvis. Om jag dricker en starköl kan jag få stora problem och det kan då kännas när jag reser mig som jag håller på att svimma. Kom att tänka på att blodtrycket kanske sjunker när man sover och att man kanske vid uppvaknandet har lägre blodtryck än normalt och kanske var det, därför som du svimmade Figuren.