Livsstilmottagningen

Mer
11 år 6 månader sedan #531223 av Bitte
Jag ska börja på livsstilmottagningen snart. Där får man lära sig äta rätt och motionera. Det är min Hälsoläkare som skickat en remiss dit, samt att min kirurg tippsade om det.
Jag ska testa om jag kan gå ner i vikt med hjälp av dom, går det inte får jag göra en gastrisk bypass operation.
Mer
11 år 6 månader sedan #531225 av maria-w
Svar från maria-w i ämnet Livsstilmottagningen
Vad bra Bitte :tummenupp
Mer
11 år 6 månader sedan #531234 av saara
Svar från saara i ämnet Livsstilmottagningen
Hoppas att du får bra hjälp där att gå ner i vikt. Operationer är alltid riskfyllda så det skulle vara bra om du kunde gå ner i vikt utan en operation.Jag borde också gå till en Livstilsmottagning.
Mer
11 år 6 månader sedan #531312 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Livsstilmottagningen
Hur länge skall du vara på denna mottagning? Hoppas att du lyckas gå ner i vikt. Gör allvarliga försök att banta ner dig i vikt och Melun har ju lyckats med detta. Melun kan nog också komma med bra tips.
Mer
11 år 6 månader sedan #531386 av Fragile80
Svar från Fragile80 i ämnet Livsstilmottagningen
Lycka till :D

/Fragile
Mer
11 år 6 månader sedan #531663 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Livsstilmottagningen
Ge det här med livsstilsmottagningen en ärlig chans. Det är svårt med gastric bypass, man får äta pyttesmå portioner efteråt, måste ta vitamintillskott, kanske måste höja medicin pga sämre upptag, kan få besvär med gaser och laktosintollerans, kan få besvär av socker, mm. Det är ingen operation man ska göra lättvindigt.