Urinvägsinfektion vanligt vid psykos

Mer
11 år 1 månad sedan #569875 av Nissegossen
Suck! Jag har haft en sakral Dermoid. Sakral för bölden var där de trodde svansen skulle växa ut! Kort sagt en böld i röva! Det är vanligt och de tror att det är den tvilling som skulle blivit till om han varit lite snabbare! Jag hade ju inte haft något emot honom om han fötts, men nu var ju brorsan bokstavligt talat en böld i röva... :rolleyes:

Jag var tvungen att söka akut för det gjorde så himla ont. Doktorn hade med sig en elev och titta hör jag, bara lägger skalpellen här och eftersom jag var lokalbedövad brände det till av smärta och doktorn fortsatte, jag lägger nästan inget tryck på skalpellen och så klämde han ut varet och det gjorde bokstavligen skit ont.
Jag fick senare flytningar från såret, rättare sagt det läkte sig aldrig riktigt varpå de opererade och jag fick en nål i handleden och jag fick räkna ned från tio. Jag kom till ungefär 6 så vart det ridå och jag vaknade på uppvaket och sedan somnade jag nästan på en gång igen. Jag uppfattade att jag låg bland blodiga lakan.

Nästa gång jag vaknade var jag på en avd och låg i en renbäddad säng och hade ingen aning om vad som hänt emellan.

Där låg jag några dagar, men några timmar efter jag var vaken och pigg och sköterskan kom in och frågade har du kunnat kissa? På frågan svarade jag ja och hon nästan neg och sade skönt! Det var det ju, men det sa jag inte :angel

Jag var ju uppe och velade och lade mig på rygg på sängen och reste mig upp och såg att där jag legat var fullt av blod, så jag fick bannor och en kissflaska så att såret skulle få ro att läka och jag fick order av sköterskan att stanna i sängen. De bäddade ju rent och lade plastskydd ovanpå täcket om det skulle börja blöda igen.

Jag fick förbandsmaterial med mig från sjukhuset för att såret hade de inte sytt igen för det skulle läka sig inifrån och ut och när det var läkt skulle det inte synas alls. Såret kändes skitstort när jag kände utanpå förbandet och jag fick vid toalettbesök torka mig bakifrån och framåt för att inte få skit i såret.

Då bodde jag tillsammans med en tjej och hon lade om förbandet åt mig och jag kunde hämta mer på avdelningen.
Det läkte fint och snabbt och läkaren sade vid sista besöket, nu friskförklarar jag dig.

Så blev brorsan bortopererad, suck!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 1 månad sedan #569934 av Fantasio
Jag tror jag hade urinvägsinfektion som liten. Jag har haft det mesta i sjukdomsväg redan som barn. Kompisen har haft problem med en böld i ändalykten och har varit till sjukhuset med den minst en gång. Vet inte om han blev sövd. Nu har han inte nämnt den på länge, så jag hoppas den är borta.
Mer
11 år 1 månad sedan #569994 av Admin1
För 6-7 år sedan fick jag 3 bölder under ganska kort tid, som de fick skära upp på vårdcentralen, men efter det har jag varit besvärsfri.
Mer
11 år 1 månad sedan #570542 av Isa-Alise
Nissegossen, skriv en bok! Du har gåvan att få även en sådan historia att bli läsvärd! :tummenupp
Mer
11 år 1 månad sedan #570562 av Erasee
Det svider i urinröret när man får infektion där!
Mer
11 år 1 månad sedan #570614 av Nissegossen

Isa-Alise skrev: Nissegossen, skriv en bok! Du har gåvan att få även en sådan historia att bli läsvärd! :tummenupp


Redan före jag blev medlem här 1974, sade min handledare på Gyllenkroken; Nisse, när skall du sammanställa dina texter till en bok? jag bara väntar på det, du har redan tillräckligt många texter för det!

Tja, så är det Isa-Alise och hon har precis som jag en data-Cd med mina texter på, bortåt 650 objekt allt som allt.

Jag har även de gamla disketterna kvar som ursprunget till Data-Cdn kommer ifrån som jag skrev under hennes ledning.
Första gången jag fick en diskett i handen frågade jag hur mycket text får jag in här innan det blir fullt? Hon luttrad, svarade avmätt, det har inte hänt! :rolleyes: :dans

Jag har sparat en fungerande dator som står i källaren just för att den har en diskettstation och jag har sparat den för mina disketter! :tomte
Så, nån gång på min ålders höst kanske? Men då får jag sluta att engagera mig i viska, så...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum