handikappersättning

Mer
11 år 1 månad sedan #571595 av Geta
Svar från Geta i ämnet handikappersättning
Vi är 30-40 000 individer med schizofreni. Det skulle bli för dyrt som sagt om alla vi skulle få handikappersättning
förutom sjukersättning.
Mer
11 år 1 månad sedan #571680 av krokus
Svar från krokus i ämnet handikappersättning

Admin1 skrev: Annars anses att man kanske kan få handikappersättning om ens lägenhet måste ljudisoleras för att inte grannar skall bli störda, så att vräkning hotar.


Om det är tvärtom? Att man vill ha lägenheten ljudisolerad på grund av ljudkänslighet? Jag har hört talas om någon (minns ej vem, eller om det var IRL eller på Internet) som fick sin lägenhet ljudisolerad för att inte bli störd av grannarna. Hur går man tillväga då? Är det hyresvärden eller kommunen som kan fixa det? Jag är nämligen sådan som är ljudkänslig. Mår dåligt om jag inte kan sova om nätterna för att grannarna är dumma i huvudet som skriker. Nu tvivlar jag på att jag kan få min lägenhet ljudisolerad ändå, eftersom det är en ungdomsbostad. Med andra ord, jag måste flytta ut senast under våren 2016.
Mer
11 år 1 månad sedan #571884 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet handikappersättning
Det är hos Försäkringskassan man ansöker om handikappersättning.
www.forsakringskassan.se/privatp ... ersattning
Beträffande att bli störda av andra nattetid så finns det öronproppar att köpa på apoteken som filtrerar bort oljud.
Mer
11 år 1 månad sedan #572001 av krokus
Svar från krokus i ämnet handikappersättning
Tack Admin! :)
Öronproppar skulle funka om de inte vore så obekväma. Jag har provat, men jag tar ut dem i sömnen och då finns risken att min hund äter upp dem.