Är det farligt att ta Symbicort 20 ggr om dagen?

Mer
10 år 4 månader sedan #633655 av Richard
Jag fick en inhalator med Symbicort, är nån typ av astma-medicin. När jag fick den tog jag en dos efter varje cigg (ca 20 om dagen). Sen fick jag reda på att man bara ska ta den morgon o kväll. Men det är väl inte farligt?
Mer
10 år 4 månader sedan #633657 av Geta
Vem har du fått det av?
Mer
10 år 4 månader sedan #633663 av Richard
Min mamma, hon behövde inte de längre, men jag har rökhosta.
Mer
10 år 4 månader sedan #633680 av Zoidar
Tror ju inte det är bra, men jag vet inte om det är farligt. Dumt att chansa.

Anchored in Christ ✟

Mer
10 år 4 månader sedan #633702 av Nissegossen
Rökhosta? Då har man rökt för mycket, sluta, eller åtminstone trappa ned och snusa hellre!
Jag gör så att om jag röker och märker rökhosta, tar jag istället till snus och mår bättre.

Det finns medicin mot Kol, men för att ta den, bör du nog vara rökfri! Annars får du stora besvär när du blir äldre. Kan däremot rekommendera Acetylsystein för att kunna transportera upp slemmet som bildas i lungorna och lungvägarna, ty du får färre och stelare flimmerhår som har till sin funktion att transportera ut slemmet som du då inte märker, för att det går ned i magen.

Acetylsystein gör slemmet mer lättflytande och lättare för kroppen att få upp ur lungorna.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 4 månader sedan #633707 av Richard
Nissegossen,

Tack för tipset! Min mamma har också Acetylcystein, ska tigga till mig ett rör o se om det hjälper. Snus är inte min grej, men jag fick faktiskt i julklapp av min syster, en sorts plast-inhalatorer som man "laddar" med nikotin. Sen fick jag nikotintuggummi av min pappa också.