Hög puls

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 7 månader sedan #869888 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Hög puls
Ibland när jag kliver ur sängen får jag känslan av att jag ska svimma. Jag tror jag har lågt blodtryck, men hög puls.
Mer
7 år 7 månader sedan #869903 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hög puls
Troligtvis beroende på de mediciner du tar. Tipset här är sitt upp en stund på sängkanten innan du ställer dig upp. Prata med din läkare med det snaraste.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 6 månader sedan #870023 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hög puls
Yrsel kan uppstå, när man reser sig upp från sittande eller liggande ställning. Det kallas för ortostatisk hypotension med blodtrycksfall och hjärtklappning och postural hypotension med enbart blodtrycksfall. Ibland kan det bli så besvärligt att man känner sig svimfärdig. Det är dock sällsynt att blodtrycksfall leder till svimning

[url:3hymgbwt]http://www.viska.se/index.php/sjalvhjalp/2212-yrsel[/url:3hymgbwt]
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 6 månader sedan #870038 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Hög puls
Jag satt eller låg på golvet i föräldrahemmet. Jag skulle resa mig och i nästa ögonblick försökte jag resa mig, men fattade inte att jag låg ned. Det blev som en jobbig armhävning. Jag orsakade en grop i parketten där min haka träffade. Detta hände långt innan jag insjuknade.
Mer
7 år 6 månader sedan #870040 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hög puls
Sedan jag slutade med stilnoct så har min yrsel försvunnit. Förut tyckte jag att det
var så obehagligt att åka i rulltrappor.