Så ont i mitt knä...

Mer
7 år 7 månader sedan #868753 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Så ont i mitt knä...
Började läsa från topp först nu, ha,ha. Du har då podager,gikt, portvinstå och då skall du inte åta födoämnen med oxalsyra, såsom rabarber, vanilj etc, så lågt med oxalsyra i kosten som möjligt. Jag bara gissar mig till att din högra stortå gör mycket ont.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 7 månader sedan #868757 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Så ont i mitt knä...
Skämt åsido, jag tror att du skulle kunna bli hjälpt av den dieten för dina knäns skull. Detta genom att nyponpulver (Ekströms nyponsoppa största förpackningen) smörjer leden och kycklingbuljong bygger brosk i din egen kropp samt att Gurkmeja är en stark antioxidant tillika inflammationshämmande.

Beror det på brist av det i din egen kropp, så säger ordet nypon på engelska något om vad nyponpulver är bra på. Engelska ordet är Rose hip
en.wikipedia.org/wiki/Rose_hip

Till sist säger jag att smärtstillande medicin är helt bannlyst i fråga om hos mig i detta avseende. Jag provade smärtstillande medel och fick ännu mera ont. De ovanstående och att du går ut och går är viktigt i detta avseende.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 7 månader sedan #868759 av Geta
Svar från Geta i ämnet Så ont i mitt knä...
Men fria broskbitar i knäleden hjälper nog inte nypon emot.
Mer
7 år 7 månader sedan #868762 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Så ont i mitt knä...
Samt ja, det första vin jag bryggt överhuvudtaget var att vi plockade äkta nypon och lade dem i en gryta med lite socker och jäst. Det blev inte starkt, men rätt välsmakande. Det var långt tidigare än när jag satte bryggning på eget på jäsning, då pratar vi om före millennieskiftet

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 7 månader sedan #868763 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Så ont i mitt knä...

Geta skrev: Men fria broskbitar i knäleden hjälper nog inte nypon emot.

[youtube]ncbEucjsNFU[/youtube]

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 7 månader sedan #868915 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Så ont i mitt knä...
Det finns läkemedel mot gikt. Vid akut gikt finns förutom COX-hämmare Cochichin tabletter. Det finns förebyggande tabletter också, som Allupurinol och Probenecid.

[url:wv2d9b7l]http://lakemedelsboken.se/kapitel/rorelseapparaten/reumatiska_sjukdomar.html#p2_25[/url:wv2d9b7l]