Så har jag fått tandvärk också...

Mer
7 år 3 veckor sedan #922777 av Richard
Började vid middagstid o har blivit värre. Nu gör det riktigt ont. Har en tid hos tandläkaren den 26:e, årlig rutinkontroll. Ska man stå ut tills dess? Varför har man överhuvudtaget nerver i tänderna?
Mer
7 år 2 veckor sedan #922798 av Richard
Det är nog inte tanden ändå. Tror mer det är en inflammation i tandköttet. Har börjat med Voltaren, o det har inte gjort så ont under natten eller nu på morgonen.
Mer
7 år 2 veckor sedan #922799 av Geta
Du får börja borsta tandköttet också, när du borstar tänderna. Det blir bra massage
och får igång blodcirkulationen. Tandtråd, tandstickor eller mellanrumsborstar gör
rent mellan tänderna.
Mer
7 år 2 veckor sedan #922810 av Nissegossen
Blottad tandkött, det är känsliga tandhalsar, typisk tandvärk samt så är det tecken på tandlossning. Är fickorna djupa, kanske bara återstår att dra tanden Det tandläkaren kan göra, är att bränna tandköttsfickorna eller dra ett antal tänder, föreslår tand akuten direkt nu på morgonen och ta plåtar på dina tänder. Inflammation i tandköttet, då riskerar du att det blir att dra ett antal tänder.
Kraftig varning alltså och gå till akuten redan i dag!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 2 veckor sedan #922913 av Richard
Ok, tack!

Ringer tandläkaren. Jag har dragit ut en tand tidigare. Först misslyckades tandläkaren med det o krossade halva tanden. Men efter ett halvår gjorde han ett nytt försök, o då gick det. Roten såg ut som en metkrok. Nu är det vid den tanden som sitter längs in på vänster sida. Man ser bara halva, resten är täckt av tandköttet, så det här blir nog inte roligt... :(

Har grönt kort hos tandläkaren, så kostnader behöver jag inte bry mig om. Men jag vill sövas ner om han ska göre ett större ingrepp! Får lokalbedövning när han borrar o när han drog ut tanden, så det känns inget, men det är ändå obehagligt... :(

Tandläkaren måste vara gammal, han fyller ju varje dag! :joker
Mer
7 år 2 veckor sedan #922916 av Geta
Jag hade en visdomstand, där rötterna växte fel. Fick komma till tandkirurgen för att ta
bort tanden. Jag var vaken under ingreppet. Fick en hisklig värk en vecka efteråt.