Så har jag fått tandvärk också...

Mer
7 år 2 veckor sedan #923446 av Nissegossen
I vad än du gör, är det som att du spelar roulette med livet! skärpning!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 2 veckor sedan #923584 av Richard
Ja, vilken jävla dag... Men jag har haft sån tur med tider o allt! Att hitta en ledig tid hos en öppen tandläkare på långfredagen!

Ringde numret till jour-tandvården. Nä, det var bara automatsvar om att det är stängt. Försökte ringa flera gånger mellan mellan. 10:00 o 10:30. Mitt boendestöd hade kommit vid 09:30. Ringde upp 1177, plats 58 i telefonkö... :( Till sist kom jag fram o fick ett direktnummer till folktandvården i Båstad. De sa att jag skulle komma så fort jag kunde. Jag hade pratat om det hela med min syster tidigare på morgonen. Min syster Therese jobbar på apoteket på ICA Maxi, o hon tar gärna helger, som idag. Så mitt boendestöd körde mig upp till ICA Maxi.

Sen lånade jag min systers bil o körde till Båstad med mobilen som GPS till adressen där tandläkaren var. Sen var det så pinsamt, för jag kunde inte dra ut nyckeln ur tändningen. Drog o vred, men inte så att det kunde gå sönder. Försökte ringa min syster 2 ggr, men hon svarade inte. Hon hade väl kunder. Men så ringde jag till hennes pojkvän, som förklarade att man måste lägga växeln i backen, för att få ut nyckeln... :rolleyes:

Sen kom jag in till tandläkaren, o hon tyckte det var allvarligt, särskilt det där med att jag hade svårt att svälja. Men hon rengjorde det o skrev ut penicillin o Ipren. Jag kommer nog att få dra ut tanden, o då får dom troligen göra ett snitt. Får se om ca 2 veckor när jag ska på rutinkontrollen.

Körde tillbaka till Ängelholm o ICA Maxi, gick in på apoteket o lämnade bilnycklarna till Therese samt hämtade ut penicillinet, Ipren o passade på att ta ut Venlafaxin också. Men så sa apotekaren, att Venlafaxin o Ipren tillsammans kan ge magproblem. Jag köpte ett paket receptfri Omeprazol, o han rekommenderade att jag ska be läkaren skriva ut det, så att det går på frikortet. Och, penicillinet kan också ge problem. Therese fick det en gång o hon spydde enormt... Jag har tagit 2 av 3 doser idag, men inte märkt något obehag.

Sen var det en halvtimme tills Therese hade lunch, så jag tog en kopp kaffe på ICA's café. Sen körde hon hem mig på lunchen... ICA Maxi ligger inte på jätteavstånd där jag bor, hade tänkt cykla. Men sen när jag kunde få skjuts dit, så hade jag tänkt gå hem. Det tar väl en timme. Men som sagt passade det med syrrans lunch.
Mer
7 år 2 veckor sedan #923822 av Admin1

Richard skrev: Sen lånade jag min systers bil o körde till Båstad med mobilen som GPS till adressen där tandläkaren var. Sen var det så pinsamt, för jag kunde inte dra ut nyckeln ur tändningen. Drog o vred, men inte så att det kunde gå sönder. Försökte ringa min syster 2 ggr, men hon svarade inte. Hon hade väl kunder. Men så ringde jag till hennes pojkvän, som förklarade att man måste lägga växeln i backen, för att få ut nyckeln... :rolleyes:



Det var så på en SAAB, som jag hade förr.
Mer
7 år 2 veckor sedan #923840 av Richard

Admin1 skrev: Det var så på en SAAB, som jag hade förr.

Ja, det är en Saab 9-5.

Hade ju för övrigt inte kört bil på typ 2 år, men tack tyckte det var kul. Men visst det kräver koncentration, att följa alla trafikregler och vara observant. När jag hade egen bil, pratade jag ofta i telefon o rökte samtidigt som jag körde. Skulle aldrig kunna göra det idag! Min var i.o.f. automatväxlad, så man hade högerhanden fri, men det är inte det som är det farliga, utan brist på koncentration på bilkörningen.
Mer
7 år 2 veckor sedan #923843 av memphis
jag tycker också att det är lite halvsvårt att köra bil nuförtiden, just som du säger, med uppmärksamheten. kör så lite det bara går.
Mer
7 år 1 vecka sedan #927555 av Richard
Gick bra hos tandläkaren idag. Behöver nog inte dra ut tanden. Men han fick ta bort en bit av tandköttet (under lokalbedövning), så det var inte så farligt.