Så har jag fått tandvärk också...

Mer
7 år 3 veckor sedan #922931 av Richard
Ja, mina rötter, i.a.f. på den tanden som drogs ut hade växt helt fel, böjt sig 180 grader. Synd att jag missade att fota den. Ilade en hel del en tid efteråt också. Tandkirurgi i vaket tillstånd... 8O

Jag läste att det kostar runt 15 000 kr att bli sövd hos tandläkaren, det ska ju vara narkosläkare med o sånt. Tror inte det går på gröna kortet...

När jag var i 14-års åldern fick jag tag i en flaska Halothan (narkosgas). Det är egentligen en vätska som förgasas vid operationer o narkosläkaren håller koll på bl.a. att det kommer tillräckligt med syre också. Men vi bara lattjade lite hur som helst med den... Den kunde verkligen slå knock-out på en! Hade Isofluran också, typ samma sak.
Mer
7 år 3 veckor sedan #922933 av Geta
Bedövningen fungerade, när min visdomstand opererades. Värken kom efteråt.
Mer
7 år 2 veckor sedan #923271 av Richard
Vaknade nyss, svalget håller på att svullna igen. Ringde 1177 o fick ett telefonnummer till akut-tandläkare som jag ska ringa kl. 10 i morgon. Hoppas nu min pappa kan köra mig till Båstad för det var där den finns. Går ju knappt några bussar i morgon.

Kollade noga med ficklampa i munnen o det var ingen vacker syn... Tanden är helt rutten o omliggande tandkött är totalinfekterat...

Vad konstigt att jag fick symtom så snabbt? Har aldrig haft problem med den sidan av tänderna tidigare!
Mer
7 år 2 veckor sedan #923275 av Richard
Om nån är kunnig kanske ni kan ta en titt på en ganska äcklig bild jag tog:
i.imgur.com/62Ggt93.jpg
Mer
7 år 2 veckor sedan #923412 av Admin1
Förr vet jag sjukhustandläkare använde lustgas, som bedövning, men det kräver ej narkosläkare.
Mer
7 år 2 veckor sedan #923443 av Nissegossen
Är det i nederkäken, be att få käkblockad, det går inte i överkäken, men i underkäken och då är nederkäken totalbedövad, får du tandvärk vet jag inte vad. Varför tar du inte och sticker dit, du behöver ju hjälp omgående och ditt svalg svullnar, du kan vara i direkt livsfara och behöver experthjälp omgående?

Tänk också på att just tänder har en direkt koppling till hjärtat, som kan utmynna i hjärtmuskel inflammation, med risk för att hjärtat blir missbildat! Jag är arg på dig för att du inte lytt mitt råd, att söka akut, senast häromdan.

Jag är klart sur på dig för det!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum