Oförmåga vara still med benen längre tid

Mer
5 år 8 månader sedan #1081844 av rymd
Vår, ja mycket mer harmoniskt för mig iaf, det är individuellt vilken respons kroppen ger, men jag sover bättre och det gör stor skillnad. Du måste påpeka för din läkare och kurator att du inte mår bättre av din nuvarande medicinering.

Det tog ca 2 veckor att slippa abilify-effekten för mig.

Jag tränar också mycket så jag är tacksam för ett mer sedativt preparat som t ex clozapine är. För en väninna funkar quetiapine bra. Så det är lite olika hur kroppen responderar.

Endast du vet hur du mår, så stå upp för dig själv. Läkaren verkade inte förstå, först när jag grät så fattade han, tänk att det måste gå så långt...
Mer
5 år 8 månader sedan #1081848 av Melody
Tack för svaret rymd.

Jo att man måste gråta...jag ser lugn och samlad ut men gråter inuti. Och hemma. Men det känns jobbigt att de pressar en... Vill helst ej gråta inför läkaren.:|
Mer
5 år 8 månader sedan #1081850 av rymd
Relaterar. Läkaren kan inte läsa din inre värld. Säg att du gråter hemma men vill inte gråta där och då. Men gråter du så kommer de att förstå, läkaren skriver det i journalen, de måste typ ha något konkret
Mer
5 år 8 månader sedan #1081852 av Melody
Aah jo, stämmer.
Mer
5 år 8 månader sedan #1082112 av Admin1
Akatisi kan också motverkas av vissa mediciner, som betablockeraren Propranolol och antidepressivat Mirtazapin i låg dos. Akineton anses ej längre ge effekt mot enbart akatisi. Benzodiazepiner har ej effekt mot själva akatisin, men minskar ångest och tröttar, vilket kan vara positivt.
Mer
5 år 4 månader sedan #1116094 av Melody
Någon mer som har Clozapin som medicin?

Jag gör nervösa rörelser med benen hela tiden, tror ni Clozapin hjälper mot detta (jämfört med abilify)??