Mitt knä är trasigt

Mer
4 år 11 månader sedan #1149098 av Richard
Svar från Richard i ämnet Mitt knä är trasigt
Knäet verkar ha lagat sig själv nu. Men om det var en sån Bakercysta så borde den ha synts på knäet. Om den sprack så kanske vätskan rann ner i benet o orsakade smärtan. Men det står att det inte brukar göra ont. Det gjorde ont som bara fan, först i knäet, baksidan av knävecket, några timmar senare i vaden o jag hade ingen känsel i foten, sen satte sig smärtan i foten.

Nu känns det rätt ok, kunde gå o handla men det känns lite ömt i hela benet. När det var som värst spreds sig smärtan ända upp i vänster rumphalva också.

Ska klaga hos Patientnämnden!
Mer
4 år 11 månader sedan #1149105 av krokus
Svar från krokus i ämnet Mitt knä är trasigt
Vissa på 1177 tar patienters oro på för stort allvar. Som i somras när jag hade infektion i munnen och 1177 skrämde upp mig med att infektionen hade spridit sig till hjärtat. Satt och väntade på akuten i 7h innan jag gav upp och åkte hem.
Mer
4 år 11 månader sedan #1149116 av Richard
Svar från Richard i ämnet Mitt knä är trasigt
Ja, väntetiden på akuten kan vara för jävlig... Har också varit med om 6-7 timmar.

Det märkliga är, att förra gången jag sökte vård för knäet, så togs det på största allvar. Först körde jag till akuten i Ängelholm, då den har öppet dagtid. O de högg in en enorm spruta i knäet o sög ut någon gul grumlig vätska, den skulle tydligen vara transparent. Då hade jag egen bil, kunde köra med smärtor med automatväxlad till Helsingborg själv, eftersom de ville att jag skulle läggas in där. Då satte de genast in antibiotika o jag var inlagd i 4-5 dagar.

Nu petade de lite på knäet o sen slängde de typ ut mig, o sa att jag ska käka Voltaren...
Mer
4 år 11 månader sedan #1149141 av Geta
Svar från Geta i ämnet Mitt knä är trasigt
Kunde de läsa din gamla journal?
Mer
4 år 11 månader sedan #1149202 av Richard
Svar från Richard i ämnet Mitt knä är trasigt
Tror jag inte de brydde sig om att göra...
Mer
4 år 11 månader sedan #1149205 av memphis
Svar från memphis i ämnet Mitt knä är trasigt
Vad jobbigt det låter Richard. Kram och krya på dig!