Mitt knä är trasigt

Mer
4 år 11 månader sedan #1149000 av Geta
Svar från Geta i ämnet Mitt knä är trasigt
Ja, de blir irriterade om man larmar ambulans vid icke akuta fall. Då uppehålls en ambulans i onödan. Då kan någon mer behövande inte få ambulans.
Mer
4 år 11 månader sedan #1149036 av Richard
Svar från Richard i ämnet Mitt knä är trasigt
Men jag var tydlig, jag ringde först 1177 o de sa att jag skulle ringa 112. Jag förklarade att det inte var livshotande o att jag kan ta en sjuktransport istället, men de ville komma o undersöka mig, men de kunde inte köra mig till Helsingborg i ambulansen. Sen fick jag en sjuktransport, ambulanskillen ringde en läkare som sa att det inte kunde vänta till idag, men att det ändå inte var tillräckligt akut för ambulanstransport.

Så jag fick en sjuktransport (det kommer en faktura på typ 50 kr). Så i Helsingborg sa sjuksköterskan att det troligen var nått med gikt som hade brustit o runnit ner i benet.
-Ta Diklofenak!
-Ja, men hur ska jag komma hem då?
-Du får gå ner till Knutpunkten o ta tåget eller bussen!
-Tror du jag kan gå dit med detta benet?

Men det var inte deras problem längre...

Nä, då fick jag ta en taxi för 620 kr.

Nu efter att äntligen fått sova lite är det dock mycket bättre i benet!
Mer
4 år 11 månader sedan #1149038 av Geta
Svar från Geta i ämnet Mitt knä är trasigt
Vid gikt är det kristaller som irriterar i leden.
Mer
4 år 11 månader sedan #1149055 av Richard
Svar från Richard i ämnet Mitt knä är trasigt
Ja, sjuksköterskan sa att det var nått som hade brustit o runnit ner genom benet, o det kan nog stämma om man ser till hur smärtan spreds. Men ambulanskillen ringde ju en läkare som sa att det inte kunde vänta till idag.

Då tycker man ju åtminstone en läkare skulle ta en titt på det, inte bara en sköterska som skickar ut en efter 10 min med Diklofenak mitt i natten i hemska Helsingborg o på eget sätt ta sig hem till Ängelholm med ett trasigt ben... De bara skrev så här...

Mer
4 år 11 månader sedan #1149056 av Miika
Svar från Miika i ämnet Mitt knä är trasigt
Hur lagar man knät då?
Mer