Multisjuk

Mer
3 år 7 månader sedan #1282346 av Lejonhjärta
Svar från Lejonhjärta i ämnet Multisjuk
Alltså, angående alla sjukdomar som ni har i "släkten". Min farmor dog av flertalet slaganfall. Min farfar dog av cancer. Min mormor dog förra året, men av hög ålder. Min morfar är i livet, men kommer nog dö av hög ålder han också.

Vi har ingen diabetes i släkten. Alla är/var smala. Det är bara jag, som är en tjockis - dels pga all Zyprexa jag åt under så många år.... Diabetes kan jag ju utveckla, även om det inte finns i min släkt. Det tror jag stenhårt på.

Känns jäkligt surt, dock! :tänk
Mer
3 år 7 månader sedan #1282349 av Geta
Svar från Geta i ämnet Multisjuk
I min släkt finns heller ingen diabetes. Det är bara jag som har det. Har spekulerat i om släktingarna har varit för magra för att få diabetes.
Mer
3 år 7 månader sedan #1282661 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Multisjuk
Schizofreni ger ökad risk för åldersdiabetes och det har varit känt ganska länge. Sedan ofta ökad kroppsvikt, brist på motion och dålig kost kan förvärra.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 6 månader sedan #1286559 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Multisjuk
Jag vaknade med domnad vänsterhand och vissa smärtor i den. Nu har det börjat ge med sig. Jag tror jag är förstörd av rökningen, men jag kan inte sluta. VAd göra?
Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1286584 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Multisjuk
Gå över till snus, lättast och mest logiskt, bättre snusa än röka. Så tänkte jag och är nu helt rökfri, sparar livet på det

Verkar som jag slipper köpa en stock snus nästa vecka.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 6 månader sedan #1286614 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Multisjuk

Fantasio skrev: Jag vaknade med domnad vänsterhand och vissa smärtor i den. Nu har det börjat ge med sig. Jag tror jag är förstörd av rökningen, men jag kan inte sluta. VAd göra?

Om man sover på handen kan den domna av tillfälligt, men det går över. Risken ökar säkert om man är överviktig.