Hur märkte du att du fått diabetes?

Mer
3 år 1 månad sedan #1330850 av MsTibbs
Okinon man måste ha minst två fastevärden på tror jag sju eller högre. Men se om det verkar troligt, ofta kan man få tillfälliga höga värden. Fråga på vårdcentralen om du är orolig.
Mer
3 år 1 månad sedan #1330867 av Maxjohan1983
Jag kan tänka mig att mitt fastandeprov inte var perfekt för jag drack två klungar läsk vid midnatt. Men läkaren sa att det viktigaste är det långa sockervärdet på 2-3 månader. Det låg på 53 och man ska ha högst 52. Så fråga efter det långa värdet. Men jag ska ställa om kosten och sedan promenader och då slipper jag kanske meds under ett par år till. 

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
3 år 1 månad sedan #1330870 av Lelle

Okinon man måste ha minst två fastevärden på tror jag sju eller högre. Men se om det verkar troligt, ofta kan man få tillfälliga höga värden. Fråga på vårdcentralen om du är orolig.
okej men detta är ganska långt tillbaks. men jag tog ett blodprov faktiskt cirka 2 veckor efter, då var allt bra.
Mer
3 år 1 månad sedan #1330872 av MsTibbs
Långt värde heter: HbA1c
Mer
3 år 1 månad sedan #1330876 av MsTibbs
Okinon okej då var det nog tillfälligt. Jag fick en gång över 24 i blodsocker. Tror att det blev nått knas då, för jag brukar ha 7-12 när jag mäter en timme efter mat. Sjuksköterskan sa jag skulle mäta. Men nu får hon ringa snart för annars behöver jag fler stickor och Lancetter! :)
Mer
3 år 1 månad sedan #1330877 av Geta

Man brukar vara törstig, urinera mycket samt gå ner i vikt.

Jag hade inte ens de symtomen, när diabetes2 konstaterades. Jag märkte absolut ingenting.