Vilopuls 95...

Mer
16 år 5 månader sedan #97519 av stefan
Svar från stefan i ämnet Vilopuls 95...
Ska kolla upp allt. Tack för omtanken
Mer
16 år 5 månader sedan #97554 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vilopuls 95...
Är det inte Seroquel, som du använder Stefan? Seroquel kan ge hjärtklappning som vanlig biverkan. Kanske det också kan höja vilopulsen för Seroquel verkar kunna vidga blodkärlen?
Mer
16 år 5 månader sedan #97563 av stefan
Svar från stefan i ämnet Vilopuls 95...
Stämmer bra, ska kolla också detta men det är ont om läkare så det kan dröja lite. Ibland kan det vara bra att ha lite förkunskaper om man ska få den hjälp man behöver.

Har tidigare vid högre dos upplevt obehag som detta och kanske är inte seroquel det som passar mig bäst eftersom nuvarande dos(400mg) inte dämpar rösterna lika mycket som risperdal(2mg) gjorde tidigare. Högre puls har jag dock inte hört, men jag ska fråga. Vill passa på och tacka dig för allt du gör för oss på viska.
Mer
16 år 5 månader sedan #97566 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vilopuls 95...
Läkemedel som vidgar blodkärlen t.ex. Seroquel brukar därmed sänka blodtrycket och kroppen försöker kompensera för detta och normalisera blodtrycket genom att hjärtat slår fortare. Därför får man hjärtklappningen av Seroquel.
  • BergmanWasa
  • Besökare
  • Besökare
16 år 5 månader sedan #97894 av BergmanWasa
Svar från BergmanWasa i ämnet Vilopuls 95...
Fick efter ett år sluta med just seroquel då min vilopuls under flera veckor låg på 85-100 och min puls i stående/gående alltid låg över 110 och ofta över 130 utan att jag ansträngt mig någonting. Svimmade ett par ggr.,var ständigt helt utmattad och efter en mängd blodprover där bla rubbad ämnesomsättning uteslutits sattes seroquel ut varefter min puls sakta normaliserades.