Mat med mycket Omega 3 + fler fina fleromättade fettsyror

Mer
17 år 9 månader sedan #44975 av Isa-Alise
Laxfenor hade vi till middag idag... jag serverade en krispig sallad till, och grovt bröd men ost... laxfenor har fullt med Omega 3, och kräver ingen tillagning alls... bara att äta och njuta... de passar som bjudmat också... tillsammans med annan plockmat...
Mer
17 år 9 månader sedan #45060 av flisan
Här kommer fler kapitel av kokboken :D
Bara att tacka och ta emot, jag skriver ut allt och se när jag kan använda. Tycker om lax, dock ej gravad sådan. Gjorde faktiskt ungefär samma som din tonfisksallad för ett tag sen. Det var gott.
Kram
Mer
17 år 3 månader sedan #62759 av Isa-Alise
Tonfisk smörgås:

2 brödskivor
1 liten burk tonfisk
1 msk bostongurka
1 tsk lättmajonäs
ev. ett salladsblad
lite salt

Rosta 2 bitar bröd. Blanda 1 liten burk tonfisk med bostongurka och lite lättmajonäs. Smaka av med salt. Bred tonfiskröran på brödet. Vill man kan man ha på ett salladsblad också. Täck med den andra brödbiten. Njut!
Mer
17 år 3 månader sedan #62772 av Nissegossen
Kan numera inte få ned Tonfisk, vet icke varför men det stockas i halsen även om jag tycker att Tonfisk i olja är gott!

Kan som kuriosum berätta att där jag bodde förut och jag var singel, så var där en granne med katt. Grannen åkte bort några dar och katten som var en utekatt saknade ju maten så den kom varje kväll och var där och väntade utanför henne.

Jag tyckte synd om katten och satte ut ett fat med Tonfisk i olja till katten plus att den fick något vatten att dricka. Katten åt ju med god aptit!

Just då kom ägaren hem och försökte ta maten och bära in maten så att katten skulle komma in med henne. Katten sade ifrån till sin ägare, att det här låter du bli! Han slog efter henne med tassarna så hon lät maten vara sade hon till mig!

Sedan gick ju katten in med henne med hög svansföring, med troligvis en mättad mage.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 3 månader sedan #62773 av Nissegossen
En sak till katten var 18 år sist jag hörde om den. Den utnyttjade toastolen och gjorde sina behov i den! Så matte behövde inte köpa kattsand, bara spola ner efter den!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 3 månader sedan #62883 av Isa-Alise
Byt ut tonfisken i smörgåsreceptet mot kokt lax... det blir också bra... i Nordamerika finns lax på burk och det fungera bra i smörgåsar och i sallader... konstigt att jag inte hittat lax på burk här... det kanske inte finns... annars är det ett bra alternativ om man inte gillar tonfisk...