Smulpaj med äpplen

  • Herbert Kornfeld
  • Besökare
  • Besökare
17 år 7 månader sedan #48105 av Herbert Kornfeld
Svar från Herbert Kornfeld i ämnet Smulpaj med äpplen
När man har mentala besvär, är det mycket frekvent förekommande att man tvingas ta medicin. Dessa mediciner, och då särskilt Zyprexa, ger sockersjuka.

Därför anser jag och mina gelikar att det är grovt förkastligt att man skriver såna här sliskiga sötsaker och gör pervers reklam för det med.

Var i stället förnuftiga och läs om hur ni kan bota alla besvär och bekymmer på <!-- w --> www.kmr.nu <!-- w -->.

Jag hyser gott hopp om att Ni alla kan bli hjälpta.

Jag vill avråda er från diabeteskakor och mat.

Ni tycker väl inte att det är kul att ha sockersjuka?

Så, var vänlig och sluta skriv diabetesrecept!
Mer
17 år 7 månader sedan #48115 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Smulpaj med äpplen
Jag tror inte att man får diabetes av att läsa receptet på smulpaj utan det är andra saker som framkallar det. Däremot om man har diabetes kan blodsockerkontrollen försämras om man äter mycket sött. Jag tror att om man har stor rädsla och ångest för diabetes så kan sådana recept kanske väcka stark ångest verkar det som.
  • Besökare
  • Besökare
17 år 7 månader sedan #48122 av
Svar från i ämnet Smulpaj med äpplen
Diabetes orsakas av för liten fysisk aktivitet i samband med viktuppgång så motionera mera om du är rädd för att få diabetes.
  • Kradmelder
  • Besökare
  • Besökare
17 år 7 månader sedan #48123 av Kradmelder
Svar från Kradmelder i ämnet Smulpaj med äpplen

Admin1 skrev: Jag tror inte att man får diabetes av att läsa receptet på smulpaj utan det är andra saker som framkallar det. Däremot om man har diabetes kan blodsockerkontrollen försämras om man äter mycket sött. Jag tror att om man har stor rädsla och ångest för diabetes så kan sådana recept kanske väcka stark ångest verkar det som.



Precis som om det skulle vara någon tröst när man tar Zyprexa... Kom med något nytt.


<!-- w --> www.kmr.nu <!-- w -->
Mer
17 år 7 månader sedan #48124 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Smulpaj med äpplen
Jag har haft Neuroleptika i 32 år nu och inte drabbats av Diabetes!

Hela min släkt hade Diabetes i den äldre generationen på min fars sida och många av mina kusiner har det!

Jag såg på min far när han tog sprutorna (Glas sprutor!) och gjorde ren dem i en kastrull på spisen.

Det var mycket vitkål som gick åt! Samt att han vägde brödskivorna han åt.

Jag har aldrig i hela livet varit rädd för att få det själv!

Jag såg hur det var för far min, det såg inte överdrivet jobbigt ut!

Diabetes är förövrigt en vällevnadssjukdom och vet man hur man skall göra, så är det inte så farligt!

Jag äter gärna Isa-Alises recept! De är både goda och närande, så du hoppar på helt fel person!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 7 månader sedan #48126 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Smulpaj med äpplen
Tack!!!