Riktigt enkla måltider?

Mer
4 år 1 månad sedan #1237714 av Geta
Svar från Geta i ämnet Riktigt enkla måltider?
Tyckte också att det såg ut som korvar. Får skylla på att jag har grå starr.
Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1237725 av Maxjohan1983
:kram

zoidar skrev: Hade väl funkat med lite hotdogs till :)

Två hotdogs = 4 kr :D

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Last edit: 4 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
4 år 1 månad sedan #1237731 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Riktigt enkla måltider?

Maxjohan1983 skrev:

Fantasio skrev: Man kan om man har ork göra egna biffar. Köpa ett halvkilo nötfärs och salta och peppar den. Forma till jämnstora bollar och platta ut dem på en skärbräda.

Om det ändå vore så enkelt. Du behöver även ströbröd, ägg och mjölk bland annat. :flag

Nej då. Jag lägger köttfärsen i en bunke och har på svart- och vitpeppar och blandar runt dem i köttfärsen. Sedan gör jag bollar. I köttbullar har jag det andra du nämnde.
Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1237741 av Nissegossen
Får man säga kalvfärs lite rödbetor och en rå äggula, samt föreslå kapris

Halstrad

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 1 månad sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 1 månad sedan #1237742 av Maxjohan1983

Fantasio skrev: Nej då. Jag lägger köttfärsen i en bunke och har på svart- och vitpeppar och blandar runt dem i köttfärsen. Sedan gör jag bollar. I köttbullar har jag det andra du nämnde.

Du har helt rätt Fantasio då jag sökte och hittade ett simpelt recept på nätet med just som du nämnde. Då kan jag lägga även den till listan av enkla måltider. :tummenupp

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1237772 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Riktigt enkla måltider?

Maxjohan1983 skrev:

Fantasio skrev: Man kan om man har ork göra egna biffar. Köpa ett halvkilo nötfärs och salta och peppar den. Forma till jämnstora bollar och platta ut dem på en skärbräda.

Om det ändå vore så enkelt. Du behöver även ströbröd, ägg och mjölk bland annat. :flag

Nej, det funkar att käka så, det är gott. Men lite roligare med en köttbit.

Kotletter brukar vara billigare än färsbiffar.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Last edit: 4 år 1 månad sedan by zoegas.