Riktigt enkla måltider?

Mer
4 år 1 månad sedan #1237742 av Maxjohan1983

Fantasio skrev: Nej då. Jag lägger köttfärsen i en bunke och har på svart- och vitpeppar och blandar runt dem i köttfärsen. Sedan gör jag bollar. I köttbullar har jag det andra du nämnde.

Du har helt rätt Fantasio då jag sökte och hittade ett simpelt recept på nätet med just som du nämnde. Då kan jag lägga även den till listan av enkla måltider. :tummenupp

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1237772 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Riktigt enkla måltider?

Maxjohan1983 skrev:

Fantasio skrev: Man kan om man har ork göra egna biffar. Köpa ett halvkilo nötfärs och salta och peppar den. Forma till jämnstora bollar och platta ut dem på en skärbräda.

Om det ändå vore så enkelt. Du behöver även ströbröd, ägg och mjölk bland annat. :flag

Nej, det funkar att käka så, det är gott. Men lite roligare med en köttbit.

Kotletter brukar vara billigare än färsbiffar.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Last edit: 4 år 1 månad sedan by zoegas.
Mer
4 år 1 månad sedan #1237875 av Maxjohan1983
jag har tröttnat på kotletter. Vad äter du för köttbitar då?

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
4 år 1 månad sedan #1237877 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Riktigt enkla måltider?

Nissegossen skrev:

memphis skrev: Det är ju rent för jävligt vad de gjorde mot dig NG, tog alla dina ägodelar. Om du hade orken skulle du nog kunna stämma dem.

Nej! Ingen ide! Bråkar inte om det, men bittert är det. Det är att släppa och gå vidare. Är man dum, kostar det.

Synd att du inte gav dem instruktioner innan vad de fick kasta. Förvånad att de vågade kasta för det kan ju ge ersättningskrav.
Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1240116 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Riktigt enkla måltider?
Vi spiste pølsegryte i dag. Det er mye grønt i den. Bare å varme opp. Synes 69 kroner er ganske rimelig for en kilo. Middag for 3.

Ellers er lapskaus godt og enkelt. Man kan kjøpe ferdigkuttede grønnsaker for en tier og tilsette kjøtt. Av en eller en annen grunn er svinekoteletter relativt billige i Norge. Det blir betydelig billigere enn med oksekjøtt.
Last edit: 4 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
4 år 1 månad sedan #1240135 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Riktigt enkla måltider?
Jag äter numera mest havre med fil eller naturell yoghurt med russin. Lägger ibland i lite nötter.

Sen groddar och några ägg och saken är boff!

Anchored in Christ ✟