Alkohol

  • Axons
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 4 månader sedan #7261 av Axons
Alkohol skapades av Axons
Finns det någon mer än jag som tycker att alkohol är den bästa "medicinen"?
När jag har druckit några glas vin t.ex så mår jag väldigt bra. Jag känner mig nästan frisk faktiskt. Jag vet att alkohol inte är så nyttigt men ändå några glas vin då och då kan väl inte vara så farligt?
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 4 månader sedan #7266 av
Svar från i ämnet Alkohol
jag har druckit en halv mellanstor flaska jägermeister och en 3,5:a plus tre efedrinkapslar nu och jag mår inte ett dugg bättre för det. Jag tror att det är individuellt....för mig så hjälper cannabis och medicin bäst mot psykiska besvär.
Mer
19 år 4 månader sedan #7275 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Alkohol
Förr drack jag en flaska vin på fredag, men sedan gick jag över till en starköl istället. När jag började med den här stora sajten märkte jag att en starköl gjorde att jag fick svårt att göra något vettigt på sajten efteråt. Jag var rädd att göra fel och kanske radera filer. Nu dricker jag mest folköl. Jag tycker att det räcker för mig.
Jag tycker inte att alkoholen har några direkt positiva effekter på mig.

Jag tror inte att några glas vin då och då är skadligt om det händer ett par gånger i veckan, men tar man det ofta är det definitivt skadligt.
Mer
19 år 4 månader sedan #7278 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Alkohol
Jag undviker alkohol helt numera... jag tycker att redan ett och ett halvt glas vin sänker mina spärrar... vill ha full kontroll över mitt eget beteende... och inte försvåra detta genom att dricka öl eller vin... tror detta är ännu viktigare nu än när jag hade neuroleptika... vill ge mig själv så goda förutsättningar som möjligt för att må någolunda bra ändå...

Vill också påpeka att den natten när jag raderade mina filer hade jag inte druckit någon alkohol.... jag mådde bara dåligt... kunde inte somna... var mycket nojig... och kände att alla var emot mig.... även folk på forumet... men jag har försökt reparera den skadan... har skrivit tillbaka korta inlägg på de flesta platser där mina längre inlägg förut fanns...

Man kan göra tillräckligt dumma saker ändå... även utan alkohol... bara för att man mår dåligt...
Mer
19 år 4 månader sedan #7705 av tryskey
Svar från tryskey i ämnet Alkohol
har aldrig gruckit alkohol och kommer aldrig dricka alkohol. Efter att ha bott på psyket i 8 år och sett att i princip alla är alkoholister i bakgrunden så är jag inte så frestad.
Mer
19 år 4 månader sedan #7714 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Alkohol
tryskey,

Är det verkligen så illa? Jag har läst att 50 % av de med schizofreni har problem med missbruk. Men å andra sidan kan du ha rätt om man missbrukar får man mycket lättare återfall i psykos och borde därför vara 4 gånger oftare inlagd. Om man räknar på det viset borde minst 80 % av de inlagda ha problem med missbruk.