Alkohol

Mer
19 år 4 månader sedan #7757 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Alkohol
PSR! Du som kan det där med kemi kanske kan förklara hur alkohol blir till genom jäsning, vad som förorsakar att jäst "omvandlar" socker till alkohol, vad händer egentligen vid denna "förädlingsprocess" som vi människor tycker är så gott. :lol: :rolleyes:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
19 år 4 månader sedan #7759 av Interlude
Svar från Interlude i ämnet Alkohol
till en börjabn e alkohol braa som nu efter många många shipts ...då mådee jag bra men nuh mår jag inte alls bra...ångeste n bara växer å växer...jag e så glad att ja ska till psyk,ologen imorrn
orkar inte bern om hjälp merm hoppas jag ruttnar å dör
  • Pallekula
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 4 månader sedan #7760 av Pallekula
Svar från Pallekula i ämnet Alkohol
Bensin dricker man inte för o bli bäng, man sniffar det :twisted:
Mer
19 år 4 månader sedan #7761 av hamilton13
Svar från hamilton13 i ämnet Alkohol vi ångest
Jag har själv provat samma att vid olika tillfällen använda alkohol efter att ha levt med bipolär sjukdom under 25 år.

Det är helt klart att det funkar och man kan ju ställa frågan....
vilken är farligast ett potentiellt alkoholberoende.

Detta mäste jämföras att stå ut med alla olika biverkningar som viktökning, sömnproblem, huvudvärk, skakningar, huvudvärk, muntorrhet, dålig mage, högt blodtryck,ångest mm mm som jag upplevt från otaliga typer av mediciner under de här 25 åren.

Men jag kan garantera att de mediciner som skrivs ut idag är en drö jämfört med vad jag fick utskrivet för 25 år sedan.

Utvecklingen har gått framåt men medicinerna kan fortfarande bli mycket bättre, eller hur

Tacksam för era kommentarer och synpunkter

Bästa hälsningar Anders
Mer
19 år 4 månader sedan #7762 av Interlude
Svar från Interlude i ämnet Alkohol
skit i sånt skit den mäsnniska msom klarar av sin sjukdioom utan alk9ohol å droger...den beundrar jag tyyvärr gör jag inte ffrt
Mer
19 år 4 månader sedan #7771 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Alkohol
PSR! Helt riktigt, (har inte kollat ekvationerna, litar på dig) Jag kan tala om att när jag insjuknade i schizofreni, stod jag vid panna tre på Prippen i Göteborg. Jag jobbade treskift med att brygga vört för öltillverkning. Det jobbet finns inte kvar, på den tiden kallades det pannknekt. Numera heter det processoperatör.

Jag hade en anställningstid på 17 år när jag gick i förtidspension.

I alla fall så äter vi människor mat och det gör jästcellerna också, det de lämnar efter sig när de har ätit sockret, är det som kommer ut från dem, det är alkohol.
Till sist om det finns tillräckligt med socker så dör de av förgiftning och jästprocessen avstannar.

Med andra ord så dricker vi avfallsprodukter med stort välbehag. :lol:

Har du inte utbildning för det, utgå då inte från eten, det är något för blivande ingenjörer på Chalmers.

Efter 17 år på Pripps är det väl något utav en yrkesskada, att man forfarande tycker om ett gott öl!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum