kärlek

Mer
18 år 11 månader sedan #13661 av Malin
Svar från Malin i ämnet kärlek
när man blir kär ökar produktionen av endofriner i kroppen, samma som när man skadar sig.

förövrigt tror jag inte på kärlek.

men jag vill inte förstöra en fin forumtråd, för jag tycker det är en fin tanke!
ta hand om er!
Mer
18 år 11 månader sedan #13687 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet kärlek
Visst blir man lycklig av att vara kär.... och förtvilad om det tar slut...

Jar tror att kärlek kan hjälpa en att förbli stabil om man har det bra tillsammans... är just nu kär och har det bra.... mycket får guldkant av det...

Beröring är nyttigt... är man ensam så kan man i alla fall unna sig attt gå på massage... det hjälper en att må bättre...

Även vänskap är helande... bara det att någon bryr sig om en... eller att man själv får bry sig om någon annan ger mycket lycka...
Mer
18 år 11 månader sedan #13688 av jennynen
Svar från jennynen i ämnet kärlek
Får man lov att fråga varför du inte tror på kärlek, Malin?
Mer
18 år 11 månader sedan #13692 av maskrosman
Svar från maskrosman i ämnet kärlek
Många sätter likamed-tecken mellan kärlek och parrelationer. Det gör jag också, men kan inte kärlek vara så mycket mer? En livshållning kanske?
Andra former av kärlek är väl också vänskapsband, familjeband, omtänksamhet osv osv.

mvh
maskis
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 6 månader sedan #23543 av
Svar från i ämnet kärlek
kärlek vad faan är det. Jävla fjant säger jag isbiten
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 6 månader sedan #23552 av
Svar från i ämnet kärlek
Hej

Jag önskar att jag vågade hoppas på kärleken. Men jag känner mig rädd för att bli lämnad igen och bli alltför dålig av det. Förra hösten tog det slut med min kille och jag fick en mycket djup depression med psykosinslag. Jag trodde inte jag skulle ta mig ur den, jag trodde ärligt talat inte att jag skulle överleva. Min önskan att leva och mitt hopp om framtiden var totalt raderat. Nu är läget något mer stabilt men jag är väldigt rädd att engagera mig så igen i en person som jag gjorde i honom. Jag gav allt vad jag hade och han såg mig som jag var frisk och sjuk på samma gång. Han orkade inte.
Man måste nog ha kommit långt med sig själv för att få ett förhållande att fungera. Om det finns inslag av självdestruktiva tankar eller handlingar så fungerar det inte. En del verkar ändå hålla ihop, men det verkar som de gör varandra mer illa än gott.