Tro

Mer
19 år 2 månader sedan #9735 av Moonlight
Tro skapades av Moonlight
Någon här som brukar läsa böner eller sånt. Jag har börjat läsa lite i psalmboken, mycket fina texter finns där. Det kanske kan vara en liten hjälp då man mår mycket dåligt. Någon som prövat det?
Mer
19 år 2 månader sedan #9748 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tro
Jag har inte prövat det själv, men jag har läst i boken Depression - Om konsten att hålla sig uppe av Thomas Silfving. Där stod att bön kan ha effekt nätter det är omöjligt att somna in. "Faktum är att bönen är en av de vägar som har hjälpt många att komma till ro under oroliga nätter. Kanske är bönen inte enbart ett samtal med Gud utan även en väg att skapa ro i livet och att komma till tals med sig själv om sin oro. Bön kan på det sättet vara läkande."
Mer
19 år 1 månad sedan #9915 av tryskey
Svar från tryskey i ämnet Tro
jag tycker bön hjälper.
vad det exakt är som hjälper med den lämnar jag åt var och en att bestämma, annars blir det en sådan enorm religionsdiskussion av det hela... :rolleyes:
Mer
19 år 1 månad sedan #9923 av dalo
Svar från dalo i ämnet Tro
tryskey,

Tänkte precis starta en sån diskussion, men det kanske är klokt att göra som du säger. Det kan väl sammanfattas med att det är en metod som tydligen fungerar för vissa, och hjälper det, go for it.
Mer
19 år 1 månad sedan #9934 av liro01
Svar från liro01 i ämnet Tro
Vissa kan tycka att böner är en slags trygghet. Men jag har aldrig träffat någon som blivit hjälpt men ändå finner vissa tröst i bönen. Själv ber jag ganska ofta innan jag somnar men det är mer att jag tackar för dagen eller ber för någon, av längtan eller saknaden av mina anhöriga som inte finns längre. Alla skall nog göra det som är bäst för en själv.