Om du inte kan somna...

Mer
19 år 3 veckor sedan #11854 av leva
Svar från leva i ämnet Om du inte kan somna...
jag har ingen aning om vad bilderna kommer ifrån . det är som en film som spelas upp för mej. mäniskor som jag aldrig sett förut går förbi . Kan det va hjärnan som lever sitt eget liv när man själv är så fokuserad på vad som ska komma eller har det med medicinerna att göra?
Mer
19 år 3 veckor sedan #11863 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Om du inte kan somna...
Jag tror att bilderna kommer från ens eget undermedvetna... och kanske från det som Jung kallade det kollektivt undermedvetna... symboler och bildminnen som är nedärvda och gemensamma för mänskligheten....

Jo, jag målar lite då och då... hade några bilder med på en utställning som anordnades av min RSMH-förening nyligen...

Att måla och skriva, eller läsa en god bok är bra sätt att få tiden när man är ensam... och berikar livet...
Mer
19 år 1 vecka sedan #12914 av Angel
Svar från Angel i ämnet Om du inte kan somna...
jag ser också bilder när jag ska sova, problemet är bara att mina bilder inte är vackra, som nalle puh eller vackra skogar. Jag ser förviridna ansikten, clowner, döda, oftast hängda människor. Vet inte hur jag ska göra för att få bilderna vackra.

kram /Angel
Mer
18 år 11 månader sedan #14644 av Malin
Svar från Malin i ämnet Om du inte kan somna...
kan som vanigt inte sova. men ska testa det där, och se om jag också kan få se fina bildsekvenser.
men hällst av allt vill jag bara sova!
  • Pallekula
  • Besökare
  • Besökare
18 år 11 månader sedan #14693 av Pallekula
Svar från Pallekula i ämnet Om du inte kan somna...
Har precis vart ute o gått 2mil, lär inte vara nå problem me o sova idag direkt :rolleyes:
  • Linnea
  • Besökare
  • Besökare
18 år 10 månader sedan #17352 av Linnea
Svar från Linnea i ämnet Om du inte kan somna...
Nu har det kommit mer symboliska bilder som jag ser när jag är väldigt avslappnad. Ett x. Och en dörr med ett kors på dök upp. Obs! Jag är inte kristen...Jag har ett symbollexikon och jag slog upp bilderna och det betydde en massa saker... Om det betyder något vet jag inte riktigt egentligen. men kanske... Lite spännande är det iallafall.:)