Behandlingar du kan få

Mer
14 år 8 månader sedan #241034 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Behandlingar du kan få
Schizoman,

Hur ofta och hur lång tid fick du psykodynamisk psykoterapi? Tyckte du att behandlingen gav någon effekt? Har du fått KBT?
  • Sverker
  • Besökare
  • Besökare
14 år 8 månader sedan #241061 av Sverker
Svar från Sverker i ämnet Behandlingar du kan få
Jag har fått psykodynamisk psykoterapi under sju års tid ca två-tre ggr/v. (ca 45 min.)
Den har gett mig väldigt mycket. Jag skulle inte vilja ha varit utan den.
Dessvärre nämndes inte mycket om sjukdomssymptom, och den lite vardagligare sidan av de här problemen. Terapeuten var mycket inriktad på att jag egentligen var helt frisk, något som senare inte alltid har stämt. Där har Viska.se betytt mycket för att räta ut frågetecken (tack för det).

Jag har även fått en kortare KBT behandling mot social fobi. Hjälpte litegrann. Men den är lite krånglig att tillämpa med alla verklighetsprövningar, och katastroftankar...
Mer
14 år 7 månader sedan #247323 av terrorin
Svar från terrorin i ämnet Behandlingar du kan få
det där kan funka
Mer
14 år 7 månader sedan #248391 av Carl
Svar från Carl i ämnet Behandlingar du kan få
Tack Admin. Du gör mig hopp med ditt inlägg
kram
Mer
14 år 7 månader sedan #248396 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Behandlingar du kan få
Jag tycker om basal kroppskännedom. Svårt att förklara, men man får en bättre kroppsuppfattning, blir lugnare, får en bättre balans mm. Speciellt bra för dem med motorikproblem, jag hade tur som fick gå med även om jag inte har motorikproblem.
  • Hurt
  • Besökare
  • Besökare
14 år 5 månader sedan #256631 av Hurt
Svar från Hurt i ämnet Behandlingar du kan få
Det där med familjbildning lät oroande. eller ja har redan reflekterat över det att människor i ens omgivning kan påverka en negativt och postivt och så pass negativt så man kan återfalla i psykos eller få psykos?? e de verkligen så och varför och hur??