Verklighet vs fantasi

  • Axons
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 8 månader sedan #21233 av Axons
Verklighet vs fantasi skapades av Axons
Jag vet inte om jag har skrivit ett liknande inlägg förut men jag gör ett nytt i alla fall.

Finns det några knep man kan ta till ifall man har svårt att skilja mellan fantasi/önsketänkande och verklighet. Ett exempel. Om jag ser en tjej som jag tycker är attraktiv så kan jag väldigt lätt få för mig att hon är intresserad av mig. Det här är förstås rent önsketänkande från min sida, men ändå så kan jag inte låta bli att tänka såhär. Hur gör jag för att tänka rätt?
Mer
18 år 8 månader sedan #21236 av Kn@sen
Svar från Kn@sen i ämnet Verklighet vs fantasi
Jag kan nog inte svara dig, jag tänker precis tvärtom, jag känner mig utittat och dumförklarad av minsta blick. Förstår inte att andra tycker att jag ser hyffsat bra ut vilket är otroligt förödande i mitt liv. Nu har jag en period då jag bara sitter hemma och tycker synd om mig själv...
  • Axons
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 8 månader sedan #21237 av Axons
Svar från Axons i ämnet Verklighet vs fantasi
Om andra tycker du ser bra ut så gör du säkert det. Själv så ser jag inte så bra ut så det är kanske därför som jag önsketänker så mycket.
  • kgu
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 8 månader sedan #21238 av kgu
Svar från kgu i ämnet Verklighet vs fantasi
Dom flesta säger att jag ser bra ut,men ser det inte själv. Förr när tjejer tittade på mig var jag 100 % säker på att dom var intresserade av mig. Nu säger jag som Kn@sen. Minsta liten blick jag får så blir jag misstänksam och tror att dom tycker att jag ser konstig ut. Mitt självförtroende är i botten.
  • Axons
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 8 månader sedan #21239 av Axons
Svar från Axons i ämnet Verklighet vs fantasi
Om de flesta säger att du ser bra ut så är det så. Finns inget att diskutera. Däremot jag som ingen säger ser bra ut att jag skulle få för mig att snygga tjejer tycker om mig. Förklara det den som kan.
  • kgu
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 8 månader sedan #21240 av kgu
Svar från kgu i ämnet Verklighet vs fantasi
Orvar

Allt sitter inte i utseendet. Du skulle säkert kunna träffa en söt tjej som älskar dig för den du är. Ta upp keyboardspelet igen. Brudar gillar musiker. Jag vet att du skrev i något inlägg i våras att du spelat keyboard.